Avatar billede DummeDitte Nybegynder
08. maj 2011 - 11:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

onSubmit virker ikke

Jeg har brug for nogen andre, kløgtige øjne på det her, for jeg kan ikke finde ud af hvorfor fa'n det ikke virker.

Jeg har en html-side med denne formular:

<form method="post" name="login" action="main.html" onSubmit="return login()">

Username: <br />
<input type="text" name="username" value="" />

Password:<br />
<input type="password" name="password" value="" />

<br /><br />
<input type="submit" value="Login" style=" margin-left: 3%; width: 42%; " />

</form>

Og så har jeg en js-fil med denne funktion:

function login(){

    return false;
}

(Der skal selvfølgelig ske noget helt andet i den, men indtil videre vil jeg bare gerne have det til at virke)

Når jeg trykker på Submit-knappen vises siden main.html.

Hvis jeg ændrer det til onSubmit="return false;" sker der som ønsket ingenting.
Jeg kan sagtens tilgå funktioner i js-filen, på anden vis i html-filen, så det er heller ikke dér det går galt.

Jeg har endvidere prøvet med onsubmit, med og uden ';', med  java script:login(), med og uden 'return' og lige meget hjælper det - action-siden bliver hentet!

Hvad hulen gør jeg galt?
08. maj 2011 - 12:28 #1
Jeg har ikke forstaaet hvad problemet er.  Du siger, tror jeg, at hvis du koerer koden uden 'onSubmit="return login()" faar du siden main.html hvorimod hvis du koerer koden som vist, altsaa med 'onSubmit="return login()" sker der ingenting.  Men er det ikke de funktioner du oensker?  Aabenbart ikke, for ellers havde du ikke oprettet spoergsmaalet, men hvad oensker du som du ikke faar?
Avatar billede DummeDitte Nybegynder
08. maj 2011 - 12:38 #2
Nej, det er bestemt ikke det jeg siger.
Når jeg kører siden, som med den kode jeg har kopieret ind, bliver main indlæst. Og det er jo ikke meningen!
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. maj 2011 - 12:38 #3
har du tænkt over dit form name og functions navn er ens ??
de hedder bække login, det kan give problemer
Avatar billede DummeDitte Nybegynder
08. maj 2011 - 12:45 #4
YAY!
Det var simpelthen den lille detalje der skulle til - det virker nu!!

Pyh, der lettede en stor tung sky fra mine skuldre, selv om det også føles lidt åndssvagt at have brugt så meget tid på så lidt.

Tusind tak ronols, smid et svar så får du pointene!:o)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. maj 2011 - 13:22 #5
>selv om det også føles lidt åndssvagt at have brugt så meget tid på så lidt.
så er der stor sandsynlighed for at du husker den fremover :)
Avatar billede DummeDitte Nybegynder
08. maj 2011 - 13:52 #6
Sandt!:oD