Avatar billede togj Nybegynder
06. maj 2011 - 14:31 Der er 4 kommentarer

Konvertering af mange relative formler til absolute

Hej Alle !

Jeg har brug for at konvertere rigtig mange relative formler til absolute i Excel (ex. =A1+B2 -> =$A$1+$B$1).
Hvordan kan dette gøre hurtigt og uden manuelt at tilføje "$" mange gange. Mange tak !?!
Avatar billede vejmand Juniormester
06. maj 2011 - 15:04 #1
Det kan gøres med F4 i en enkelt celle, men ved ikke lige hvordan det funker i flere celler af gangen.......
Avatar billede Tryphon Nybegynder
06. maj 2011 - 16:11 #2
Jeg plejer at bruge søg og erstat (ctrl+H) gentagne gange.

Erstat "A" med "$A$"
Erstat "B" med "$B$"

men den kan være lidt tung, hvis du har formler med mange cellereferencer. Men trods alt hurtigere end at rette alt manuelt.
Avatar billede togj Nybegynder
06. maj 2011 - 16:23 #3
Erstat duer ikke i mit tilfælde, der er alt for mange muligheder (fx. ved =AB1+AC1 vil denne metode fejle). Der må da være en mere simpel løsning (-;
Avatar billede vejmand Juniormester
06. maj 2011 - 16:35 #4