Avatar billede carstensuurland Nybegynder
05. maj 2011 - 21:46 Der er 2 kommentarer

Custom Webpart i SharePoint 2010

Hejsa,

Jeg har lavet en webpart i VS2010 (C#) og alt fungerer lokalt, som det skal. Mine problemer opstår når jeg efterfølgende har deployet min webpart til produktionsmiljøet.

Min webpart er registreret, markeret som "safe" osv, og jeg kan også finde webparten når jeg forsøger, at indsætte den på en side.

Og så opstår problemerne... Jeg får en fejlside, hvorfra jeg kan gå videre til en anden side og fjerne webparten igen...

Jeg har forsøgt mig med, at lave en "dummy" webpart der bare skriver OK. Den har jeg deployet på samme måde - og får samme resultat.

Hvad kan jeg evt. gøre forkert. Jeg kan se webparten - det virker som om den er registreret korrekt, men jeg får fejl når den bliver indsat på en side.

Nogle idéer?
Avatar billede LasseChristensen Nybegynder
02. september 2011 - 00:03 #1
Tjek din sharepoint log der vil helt sikkert stå hvad der er galt. Den ligger i /14/Logs
Avatar billede alexbp Nybegynder
24. april 2013 - 16:48 #2
Det kan skyldes der mangler at blive tilknyttet nogle trust filer, så din webapp har de fornødne rettigheder til at blive afviklet på SharePoint sitet. Det problem har jeg selv oplevet på et tidspunkt, og løste det med en tilpasset/signeret fil af denne type: "wss_customtrust.config"

Check denne artikel fra Microsoft MSDN for mere info:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc768613(v=office.14).aspx