Avatar billede tommer Nybegynder
04. maj 2011 - 13:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

forms login i ie virker ikke

jeg har en side som loades i en iframe hos en kunde.
min side bruger formslogin og er lavet i .net 4.0.
Men meget mystisk virker login ikke i ie, men i alle andre browsere....
Har nogen haft samme problem?
Nogen forslag til hvad jeg kan gøre for at finde ud af hvorfor det ikke virker i ie?
har prøvet på forskellige computere og med både ie8 og ie9, samme problem....
Avatar billede crilledk Nybegynder
04. maj 2011 - 14:00 #1
Jeg har ikke oplevet problemet. Jeg går som regl i en lang bue uden om IFrames.

Men jeg ville kigge på browser sikkerhed nivaues. Om man tillader iframes.

Ligger formslogin på en anden server end den side hvor det er indlejret?
Avatar billede tommer Nybegynder
04. maj 2011 - 14:19 #2
1/enig i at iframes er noget skod, men det er eneste mulighed.
2/browser sikkerhed nivaues er default og det skal virke
3/ nej, det der er i iframen er på en anden server og domæne...
Avatar billede crilledk Nybegynder
04. maj 2011 - 14:24 #3
Nogen Script fejl eller andet der ville kunne fejle i din IE8/9?

Det kan være et script der blokere for submit måske?
Avatar billede tommer Nybegynder
04. maj 2011 - 14:31 #4
ingen scriptfejl og submit knappen virker fint, og man kommer ned til koden som sætter:
FormsAuthentication.SetAuthCookie(xxx, false);
Response.Redirect("User.aspx");

man kommer fint over til User.aspx, men "Request.IsAuthenticated" er false på user.aspx (kun når man bruger ie)....

jeg fatter det sgu ikke....
Avatar billede johny Nybegynder
04. maj 2011 - 15:32 #5
Har du prøvet at kigge på den data der sendes frem og tilbage, og se hvad forskellen er i browserne? (ved brug af eksempelvis Fiddler)
Avatar billede tommer Nybegynder
05. maj 2011 - 11:51 #6
hej gutter,

nå jeg fik løst problemet ved at lave følgende i min global.asax

protected void Application_BeginRequest(object sender, EventArgs e)
    {
        HttpContext.Current.Response.AddHeader("p3p", "CP=\"CAO PSA OUR\"");
    }

Hvis i sender et svar, kan i få 15points hver....
Avatar billede johny Nybegynder
05. maj 2011 - 12:02 #7
Skal du ikke kun add'e den header hvor den mangler? Eller hvad var grunden til at det ikke virkede i IE?
Avatar billede tommer Nybegynder
05. maj 2011 - 12:05 #8
iøvrigt er det som nævnt kun ie6 og frem som har dette problem.
Avatar billede tommer Nybegynder
05. maj 2011 - 12:08 #9
det må være fordi ie's sikkerhed er stærkere end de andre browsere....
Avatar billede johny Nybegynder
05. maj 2011 - 12:55 #10
Læste lige lidt op på det, og det er åbenbart en header der er krævet i IE. Så ja, må netop være pga. øget sikkerhed. Umiddelbart fik du dog ikke noget svar af mig, så du beholder bare points.
Avatar billede tommer Nybegynder
05. maj 2011 - 13:01 #11
ok johny så blev vi da lidt klogere, ha' en fortsat cool dag ;-)
Avatar billede tommer Nybegynder
09. maj 2011 - 16:58 #12
Lukker her, tak til alle