Avatar billede sjakkie Nybegynder
29. april 2011 - 10:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Plus 2 ugedage

Jeg ønsker et funktion som gør følgende:
Hvis jeg vælger mandag i celle a2
skal celle a3 være tirsdag og celle a4 være onsdag

Vælger jeg så lørdag i celle a2 skal det være søndag i a3 og mandag i a4.
Altså den dag der bliver valgt i celle a2 skal der vise de næste to dage efter den dag i celle a3 og a4
Avatar billede jepper1992 Mester
29. april 2011 - 10:29 #1
forstår ikke helt, vil du have bare have at der i de næste par rækker skal stå de efterfølgene dage?
Avatar billede sjakkie Nybegynder
29. april 2011 - 10:34 #2
Ja f.eks.

Celle a2 står der mandag
Celle a3 bliver til tirsdag
Celle a4 bliver til onsdag

Men kunne jo også være man valgte celle a2 til onsdag
Celle a2 onsdag
Celle a3 torsdag
Celle a4 fredag
Avatar billede jepper1992 Mester
29. april 2011 - 10:40 #3
okay, hvis du i det første felt skriver f.eks. mandag og næste skriver tirsdag så kan du marker dem så skulle der gerne helt oppe i toppen mellem den sidste række hvor der står noget og række efter som er tom gerne være et lille sort kryds, trækker du i den så ud over de tomme felter skriver excel selv dagene derefter, og du kan trække den så langt du vil,
Avatar billede iver_mo Nybegynder
29. april 2011 - 10:43 #4
Jeg har lavet et ark, men da jeg har lavet en tabel til opslag af ugedag, så er det ikke nemt at skrive her. Kan jeg sende dig arket?
Avatar billede jepper1992 Mester
29. april 2011 - 10:44 #5
ja self
Avatar billede iver_mo Nybegynder
29. april 2011 - 10:49 #6
Heh... det var nu sjakkie jeg ville sende arket til, men du må da også gerne få det. Jeg mangler bare en mail på jer begge.
Avatar billede sjakkie Nybegynder
29. april 2011 - 11:12 #7
Lyd fedt ;).
Sjakkie@gmail.com
Avatar billede iver_mo Nybegynder
29. april 2011 - 11:24 #8
Dur det?
Avatar billede sjakkie Nybegynder
29. april 2011 - 11:34 #9
Det virker, tusind tak, lige i øjet