Avatar billede oldaf Nybegynder
28. april 2011 - 15:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver min sen egen hjemme gratis side fx:www.12.dk

Hej.

jeg håber først og fremmest at i kan hjælpe
Hvordan laver man sin egen hjemme side :) Gratis:)

Jeg vil lave min egen hjemmeside som handler om verden og der forgår i verden Fx: det mede gaddafi:)  og den skal blive stor:) og sidst laver jeg min egen avis men jeg ved ikke hvordan man gøre :) det desværre _:) kunne du/i mååske hjælper jeg håber i kan hjælpe :)
Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
28. april 2011 - 15:25 #1
du skal betale for et domæne, før du kan få den til at hedde "www.avis.dk" feks.

Men du skal nok ligge ud med at øve i notepad og læse noget html :)

God arbejdslyst
Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
28. april 2011 - 15:36 #2
Du bør få noget viden til html, men du kan jo starte stille ud med en blog.

Wordpress ville være et godt system er prøve sig med.

Du kan sagtens få et subdomæne gratis, f.eks. minavis.gratishostxxx.dk, men de gratis services der findes har ofte dårligt og overbelastet servere, derfor kan det anbefales at smide et par håndører.

Kan evt. anbefale gigahost.dk, du kan få en server i et år+domæne for omkring 500,-
Avatar billede Blueeyez Mester
28. april 2011 - 15:58 #3
Du skal lære en masse sprog, en god begyndelse er HTML (: Der er mange øve steder hvor du kan lære lidt, det er ikke så advanceret som PHP fx men det er nemt skønt det har sine begrænsninger desværre, men til gengæld er det os letvægtigt..
Avatar billede phillips Nybegynder
28. april 2011 - 16:46 #4
Hej Oldaf

Du behøver ikke at kunne HTML og PHP for at starte en hjemmeside - kun hvis du selv vil programmere den.

Hvis du lige er startet og gerne vil prøve bare at have en hjemmeside, så kan du få en web-adresse billigt hos fx one.com eller surftown.dk.

På begge steder tilbyder de med ganske få klik, at sætte en hjemmeside op, hvor du kan vælge mellem forskellige designs.

Herfra kan du så begynde at eksperimentere med HTML osv.

God fornøjelse :-)
Avatar billede tubber Juniormester
28. april 2011 - 18:13 #5
Jeg vil nok forslå at få en side hos 123hjemmeside det er gratis, men du får så ikke dit helt eget navn, men et sub hos dem.

http://www.123hjemmeside.dk/

Det er bygget op næsten som en Blog.
Når du bliver fortrolig med det, så kan du jo kigge efter blog site med eget domaine, eller om du vil lave det grafisk (WYSWYG) eller om du vil kaste dig ud i at programmere det selv.

Hvis du vil programmere selv vil jeg forslå dig at gå ind på html.dk og starte med at læse.

En alternativ mulighed er et domaine og webhotel ved webbot.dk, det er bygget op med en masse forudinstalleret moduler du kan vælge imellem, blandt andet blogs, forums osv.

Vil dog sige start på 123hjemmeside til du har lidt erfaring med hvordan sådan noget virker.

Held og Lykke med projektet
Tubber
Avatar billede peerloekke Nybegynder
03. maj 2011 - 19:52 #6
Vil du til at betale  for dit domæne kan jeg helt klart anbefale one.com eller weebly.com da de er de billigste jeg har fundte ind til videre, men hvis du vil have din egen helt gratise hjemmeside uden det hedder www.123hjemmeside.dk/dit-domænes-navn eller andet i den still, vil jeg andbefale dig at at bruge enten wix.com eller weebly.com da de har nogenle gode pogrammer til design af hjemmeside.

efter at du har designet din hjemmeside skal du gå ind på dot.tk og skrive dit subdomænes navn ind i en boks som ligger først for,
fx www.dit-domænes-navn.weebly.com hvad det så gør er at når du har gennemført deres registrering så får du et link til dit subdomæne som hedder www.dit-domænes-navn.tk

dog tilbage kalder dot.tk linket hvis ikke der er mindst 30 besøgende hver inden for 3 måneder

håber du kan bruge det :D