Avatar billede freesoft Praktikant
27. april 2011 - 10:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke aktivere + Viser kun baggrund

Hej

Har en computer med en del problemer.
Det startede med den fik BSOD, pga. disk, for efter jeg kørte chkdsk på den så startede den. Men kunne så ikke åbne IE og den var i det hele tage lidt mærkelig. Og Start menuen forsvandt fx.

Jeg kørte så en reparation installation med en SP3 CD, jeg glemte, eller tænkte det kunne nok vente, at indtaste key som var brugt tidligere.
Den kom til sidst hvor der stod "Vent et øjeblik", mens den vel lige sætter de sidste ting inden login. Der stod den dog lang tid, 5-10 min, uden jeg synes den lavede noget. Så genstartede den.

Så kom jeg til login, hvor den med det samme siger Windows skal aktiveres, trykker ja, men så bliver baggrunden kun vist, intet aktiverings vindue.

Jeg kan derfor heller ikke starte i normal fejlsikker tilstand, men kun fejlsikker tilstand med kommandoprompt, hvor jeg så godt kun starte resten så jeg får start menu osv.
Nu har jeg så prøvet en del, taget en masse fra i opstart både med msconfig og autoruns. Scannet med Malware bytes, som fandt en enkel stk spyware.

Har også lavet en ny bruger, men den gør det samme ved login; Windows Logon lyd, Aktiverings pop up, trykker Ja, vindue lukker og kan kun se den fine blå baggrund.

Nogle idéer, udover total reinstall ?

/Kim
Avatar billede freesoft Praktikant
27. april 2011 - 13:35 #1
Den bliver ominstalleret.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2011 - 15:42 #2
selvfølgelig

du ville ikke kunne redde den
Avatar billede freesoft Praktikant
27. april 2011 - 15:48 #3
Tja hvorfor ikke, der må jo være en årsag til det.