Avatar billede Carsten Nybegynder
26. april 2011 - 22:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Formatering og ny installation af "ren" Windows 7

Jeg ønsker at formatere C-drevet på min ASUS bærbar. Windows 7 ligger  på C drevet som OA/OEM.
Jeg vil gerne have slettet alt på c-drevet(ikke d-drevet)og lagt en helt "ren" version af Windows 7 på C-drevet.
Derfor kan jeg ikke bruge den "Recovery partition" som ligger på maskinen, da der så følger lidt "skrammel"(læs: bloatware) med fra ASUS.
Jeg har kun adgang til den præ-installerede version af Windows 7 og har derfor kun den pågældende produktkode der fulgte med bærbar'en, da jeg købte den.

Så hvordan får jeg formateret mit C-drev og installeret en ren version af Windows 7 ud fra ovenstående ? Kan det lade sig gøre?
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. april 2011 - 08:24 #1
Du skal anskaffe eller låne en kopi af windows af samme type som den der er instaleret på din Pc. altså en Home hvis det er home på din PC. Blot det er samme type? og så skal du bruge den nøgle der fulgte din PC.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
27. april 2011 - 08:29 #2
Løsningen er at købe en Windows 7 licens.

Alternativt kan du prøve at finde en Windows 7 DVD der er "ren", din kode vil virke fint på den så længe det er samme computer du installere på.

Du kan også vælge at lave recovery og så bare finde et af de mange værktøjer der findes til at fjerne bloatware.
Avatar billede Carsten Nybegynder
12. maj 2011 - 16:42 #3
Tak
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. maj 2011 - 18:05 #4
Hvad blev løsningen?
Avatar billede Carsten Nybegynder
11. juli 2011 - 07:38 #5
Den "Recovery partition" som ligger på maskinen
Avatar billede Carsten Nybegynder
28. juli 2011 - 07:34 #6
Hvorfor bruger I ikke "svar" så jeg kunne give point? Lukker
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juli 2011 - 08:01 #7
Med 18140 point er det uforstående at du ikke kender til hvordan systemet på eksperten er bygget op??? Hvis alle lavede deres tråde som svar og der var 30 meninger så skulle du afvise de 29??
Avatar billede Carsten Nybegynder
28. juli 2011 - 08:23 #8
Jeg er sjældent på Eksperten, har bare været med fra starten. Men nej jeg har ikke sat mig ind i pointgivning, og tror heller ikke jeg orker. Vil blot gerne have svar og så afgiver jeg med glæde point.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juli 2011 - 08:42 #9
Det kan jo ikke lade sig gøre mere:-(