Avatar billede Slettet bruger
26. april 2011 - 17:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Erfaringer med refundering af Windows

Her tænker jeg på dette: http://politiken.dk/tjek/digitalt/computer/ECE1167535/du-kan-sige-nej-tak-til-microsoft-og-faa-penge-tilbage/

Altså at få refunderet Windows (som kommer med mange computere), fordi man enten har en licens i forvejen eller vil bruge linux.

Jeg er ved at købe en ny bærbar, og jeg har allerede en (lovlig) Windows 7 licens. Derfor vil jeg jeg gerne prøve at få refunderet Windows når jeg engang får købt en bærbar.

Er der nogen her inde som har erfaringer med det? Eller bare gode råd? Jeg tror de fleste butikker vil gøre alt hvad de kan for ikke at betale...

----------------------------------------------------
Off topic:

Hvad synes I om en Thinkpad Edge E420s (med AMD Radeon HD 6630m) til studie og low-mid range gaming?
Avatar billede chalde Seniormester
26. april 2011 - 18:47 #1
Råd: Hav tålmodighed, tid og i baghovedet at det ikke er sikkert du ser en krone. Forvent ikke at de bare siger "ok" og smider penge efter dig, men at de formentlig hellere ser en meget langtrukken sag som i sidste ende vil få de fleste til at give op.

Ang. 420s, så er det umiddelbart et godt bud på en studiemaskine. Grafikkortet kan godt følge med i mid og lowend delen. Se evt:
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6630M.43963.0.html

Det skal dog lige siges at det er en Edge og derfor ikke helt "fortjener" Thinkpad-logoet. Det værende sagt så har jeg, mange års Thinkpad ejer, kigget småkækt efter E220s. Primært fordi de (edge x20s) har flere af Thinkpad delene (herunder trackpoint), og et lækkert design.
Den glossy skærm kan man nok godt ende med at blive en smule bitter over, og omrokeringen af tastaturet vil nok få en del Thinkpadejere i det røde felt (hvis du også er tidl. Thinkpadejer).
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2011 - 19:29 #2
Tak for et godt svar. Jeg er stadig åben for gode råd/erfaringer.

Chalde: Tror du det er bedst at tage sagen op med firmaet før eller efter køb?

Og omkring computeren: Jeg har aldrig været Thinkpad ejer, men bruger lige pt. min fars gamle Thinkpad R52 (fra den gang det var IBM's navn der stod på) mens jeg står uden pc.
Thinkpad fordelene kan jeg godt lide borset fra Trackpoint, og de tilhørende knapper, som jeg faktisk synes er en lille ulempe (sorry). Men det er nok bare fordi jeg aldrig har haft en bærbar uden touchpad og derfor vænnet mig til det.
Avatar billede chalde Seniormester
26. april 2011 - 19:38 #3
#2 Tager du den op med firmaet før, kan du være heldig at sælger dummer sig og siger du godt kan få det refunderet (husk at få det på skrift), men du kan også være uheldig at de ikke ønsker at handle med dig.
Gør du det efterfølgende skal du huske at du ikke må aktivere produktet (windows).

Trackpoint'en bliver man meget glad for hvis man bruger et par dage på at vænne sig til den. Man kan arbejde ualmindeligt meget hurtigere ved brug af den (dog er den ikke et hak bedre end touchpad til f.eks. spil, her skal musen frem).
Har selv 4 thinkpads og formår Edge at holde lige så godt, så er der virkelig dømt maskine til brug i lang tid (min R51 har kørt 24/7 som server i 4 år nu uden et eneste svaghedstegn).
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2011 - 21:15 #4
Hvis du bare smider et svar. Så kan du få nogle point :)

Jeg fik desværre ingen penge da reglerne er ændret i forhold til Windows 7
Avatar billede chalde Seniormester
16. maj 2011 - 21:26 #5
Øv mht. refundering.
Bare behold point :)
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2011 - 13:25 #6
Lukket