Avatar billede Mads9902 Nybegynder
24. april 2011 - 17:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Virtuel Memory (RAM) på iMac

hej alle sammen, jeg har en iMac mener nok den er "late 2007" men ville lige høre om der var nogle, som kunne hjælpe mig med at få mere virtuel ram i den. efter som den kun har 1 GB ram installeret. og den ikke er overdrevet hurtig til at åbne flere programmer af gangen. Er der nogle som kan komme med en guide eller links.

Mange tak på forhånd :-)
Avatar billede torbenlind1 Nybegynder
24. april 2011 - 19:11 #1
Hej Mads9902.
Prøv at se om du kan bruge dette link til noget.

http://www.intime.uni.edu/support/systemrequirements/virtualmemory.htm
Avatar billede sd8220 Seniormester
24. april 2011 - 21:04 #2
Linket henviser til, hvordan man i OS 9 allokerer mere Virtuel RAM - OS X tager sig selv af det.

Du skal snarere se, om du ikke kan få noget mere fysisk RAM i den.

Hvis du har meget lidt sammenhængende fri plads på din disk, kan systemet ikke udnytte den særligt godt til virtuel RAM.

Du burde i øvrigt kunne installere en 4-6Gb RAM afhængig af model i din Mac.
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
25. april 2011 - 15:48 #3
ja men jeg ved ikke om jeg selv tør installere mere ram i den. eftersom det er min mors iMac, og jeg tror ikke hun bliver så glad hvis hun kommer hjem også er den bare skilt til atomer :O
Avatar billede kado Nybegynder
25. april 2011 - 20:31 #4
Du kan roligt installere mere RAM op til 4GB (nogle kan dog tage 6GB)
I bunden af iMac, finder du een skrue, fjern den og dækslet.
Tag de 2 RAM-klodser ud og isæt 2 nye - sæt dækslet på og skrue lidt på skruen, du behøver ikke at spænde den. (vejledning er måske ovenikøbet under foden på iMacen.

/kado
Avatar billede sd8220 Seniormester
29. april 2011 - 17:37 #5
Som kato skriver - så er det nemt. Husk dog at slukke for maskine og tage stikket ud først ,)

Er du alligevel nervøs ved det, så sig til.

Hvis du finder modelnummeret, kan du kigge på apple-history.com for at finde ud af, mere om den, eller på ifixit.com for at se, hvordan du skifter RAM.