Avatar billede Lumme Nybegynder
23. april 2011 - 17:40 Der er 12 kommentarer

Ny gaming bærbar? ASUS, MSI eller helt tredje?

Jeg står og ska købe en ny bærbar, jeg har kigget på nogle stykker og tjekket notebeckcheck.net med deres tests af processorer og grafikkort, men er sku stadig i tvivl.

De to som har fanget min interesse mest er de her to bærbare.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4387038 MSI bærbar
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4671276 ASUS bærbar
Mit prisleje er omkring de 6.700,-

Som i kan se er mit krav at de skal være omkring 15,6" da 17" bliver alt for stort og jeg ejer en i den størrelse i forvejen.
Men den skal jo kunne trække de nyeste spil på et respektabelt niveau og har læst den MSI ikke har DirectX 11 og det er et stort minus ved den.
Har også hørt at ASUS er noget skrammel når der kommer til deres bærbare og de bare ikke er noget værd at smide penge efter.

Nogle af jer har nogle inputs til en bærbar eller som ejer en af de to der og kan komme med lidt information om hvor godt de kører.
Avatar billede PePeng Nybegynder
23. april 2011 - 21:02 #1
jeg går selv og kigger på bærbar, syntes den her virker mest tiltrækkende

http://www.shg.dk/Baerbar/ASUS-N53SV-SX062V-15.6-i7-GT540M-4GB-2253189.html

den har intel core i7
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
23. april 2011 - 21:06 #2
Den som #1 linker til kan sagtens bruge til gaming, jeg har selv anbefalet den herinde. Dog er det en bærbar, så den vil ikke være på niveau med en 'rigtig' gaming stationær. Men taget i betragtning af at det er en bærbar så har den udmærkede specifikationer.
Avatar billede Lumme Nybegynder
23. april 2011 - 21:40 #3
Den bærbar du linker til ser fristende ud :)
Men er det bare mig eller har den ikke præcis samme indmad som den her Toshiba fra Elgiganten?
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/SATA6601HF/toshiba-satellite-15-6-barbar-a660-1hf-sort
Dog har den Toshiba der en større harddisk af hva jeg kan se.

Ja ved godt at hvis man ska ha optimal gaming så skal man ha en stationær, men så meget spiller jeg dog ikke computer så jeg overlever uden :)
Avatar billede PePeng Nybegynder
23. april 2011 - 22:05 #4
Asus'en har LED og full HD skærm og USB 3.0
og efter min mening bedre design :o)

Har så læst mig lidt til at Asus'en har et dårligt tastatur?
Avatar billede Lumme Nybegynder
23. april 2011 - 22:12 #5
Efter hva jeg ka se så har den du linker til ikke Full HD
"15,6" skærm med LED-teknologi & HD-opløsning (1366x768 pixels)"

Den jeg har linket til højere oppe har.

Ja har også fået af vide ASUS er noget skrammel med deres bærbar :)
Avatar billede PePeng Nybegynder
27. april 2011 - 23:42 #6
nå, min fejl :) selvom jeg nu mistænker hjemmesiden for at ha glemt at skrive Full hd, da jeg ikk rigtigt kan finde den andre steder uden full hd
Avatar billede Lumme Nybegynder
28. april 2011 - 10:35 #7
Hvor har du da set den henne med Full HD ? :)
Avatar billede PePeng Nybegynder
28. april 2011 - 11:55 #8
arh, nu har jeg kigget lidt rundt igen, ser ud som om at den Asus med core i5 har full hd og det har den med  core i7 har vidst ikke.

undskyld forvirringen
Avatar billede PePeng Nybegynder
28. april 2011 - 11:58 #9
jo mindre man vil give de 1000 kroner ekstra http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=629064#extra
Avatar billede Lumme Nybegynder
28. april 2011 - 14:18 #10
Heh okay :)
Men jeg købte en Sony Vaio 15,5" med Full HD, Core i5 2,66ghz, Radeon HD 5650, 4gb ram og BluRay drev.
Til 6.500,- :)
Her igår :)
Avatar billede PePeng Nybegynder
30. april 2011 - 11:07 #11
Tillykke med den :)
har du et link til den?
Avatar billede Lumme Nybegynder
02. maj 2011 - 23:06 #12