Avatar billede renhofdk Nybegynder
22. april 2011 - 18:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Musik på terrassen, hvordan?

Hejsa.

Jeg skal have noget musik på terrassen, men har ikke rigtig en ide om hvad og hvordan jeg skal løse "problemet".

Jeg prøver at skive her hvad det er jeg søger, og en kan måske guide mig med hvad jeg skal gøre!

Der skal være lan og WiFi i den så jeg kan få adgang til min pc hvor jeg vil lægge min musik, så den kan spille en masse stykker musik, uden at jeg skal skift cd og deslige.

Jeg har i forvejen 2 stk. JBL højtalere som skal hænges op på terrassen, så jeg mangler et eller andet mellem min pc, og højtalere som jeg kan styre fra terrassen, og hvor jeg ikke skal bruge et skærm/monitor, kan det lade sig gøre ?

Jeg overvejer at købe et lille mini bærbar, men de lydkort der plejer at sidde i dem, plejer ikke at være noget at råbe hurra for, og jeg vil også komme til at mangle en forstærker...

Har en/nogen en ide om hvordan jeg skal klare dette projekt, vil jeg blive meget glad for hjælpen.

På forhånd mange tak

Rehof
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2011 - 18:50 #1
Man kunne måske sætte en forsærker inde ved den stationære pc og forbinde højttalerne til. Og som bindelink mellem terrassen og kontoret kunne man måske bruge den lille bærbar og lave et fjernskrivebord ind til den stationære og styre den på den måde.
Derved bruger du den stationæres lydkort som burde være bedre end mini bærbars.
Der findes forskellige programmer til at afspille  musik, men jeg bruger selv to uafhængige afspillere så man kan afspille på skift. På den måde kan et nyt nummer startes lidt før det andet er færdigt, så der fades fint over. Jeg bruger Winamp og Quintessential player. Men der er sikkert andre kombinationsmuligheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2011 - 19:22 #2
Tip: Slå alle Windows systemlyde fra så de ikke kommer med på musikken. Det gøres i kontrolpanelet under lyde.
22. april 2011 - 19:41 #3
Avatar billede renhofdk Nybegynder
24. april 2011 - 07:43 #4
Super mange tak for hjælpen "220661" den prøver jeg
Avatar billede renhofdk Nybegynder
24. april 2011 - 07:44 #5
220661 kontakt mig lige med det rigtig link, så får du point med det samme :-)
Avatar billede renhofdk Nybegynder
24. april 2011 - 07:46 #6
Også går man ned i "Skriv et indlæg" vælger "Svar" og skriver en tekst, hvad er det lige jeg gør forkert ved at gi` mig selv point ???!!
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2011 - 07:51 #7
Jeg lægger svar her som du kan bruge når du vil lukke tråden.
Men afprøv det lige før du gør det. Er nemlig selv lidt spændt på resultatet.
Men fjernstyring burde kunne virke.
En anden ting du nok også skal have kørende er mixeren så du kan styre lydniveauet på den nemmeste måde.
Avatar billede renhofdk Nybegynder
24. april 2011 - 08:01 #8
Det virker fint, rigtig mange tak for hjælpen...