Avatar billede superanden Nybegynder
22. april 2011 - 13:17 Der er 1 kommentar

Email hvis Scheduled task fejler?

Hej

Jeg har lavet et backup script som kører på vores server, scriptet er lavet som en bat fil som tager backup af en kørende database og samler nogle filer benyttet af en webapplikation. Scriptet virker helt efter hensigten.

Jeg sætter så Windows Scheduler til at køre jobbet 1 gang i døgnet, og dette har også kørt i et stykke tid, men sidst jeg tjekkede så var jobbet stoppet med at køre fordi den bruger som havde sat jobbet op havde fået skiftet password i AD og passwordet var ikke samtidigt ænret i Windows Scheduler.

Er der en måde man kan sætte systemet op til at sende en mail som siger hvis jobbet er fejlet?

Vh Anders
Avatar billede triton Nybegynder
06. maj 2011 - 05:51 #1
hmm, vi har som regel benyttet et program til at overvaage eventloggen for en bestemt fejl naar et script fejler.

Alternativt forslag kunne vaere at lade dit script job oprette en fil paa et share naar det koerer.
Du kan saa lave en ny script fil der tjekker for denne fil, hvorefter den sletter den. (koer evt fra en anden maskine) Hvis dette job ikke kan finde filen skal den istedet sende en email.