Avatar billede hustlerh Nybegynder
20. april 2011 - 12:42 Der er 1 kommentar

Problem med opløsning globetrotter 2

Hejsa
Jeg har fået fat i det gamle Globetrotter 2 spillet. Jeg har installere det på min xp laptop, som kører det upåklageligt. Jeg vil gerne installere det på en anden computer (en ældre model) da min kæreste kan spille det så.

Jeg kan fint installere spillet på den gamle laptop, men hver gang jeg kører programmet så er opløsning meget lille. Eller det vil sige, at der kun bliver vist et lille skærm billede på skærmen i centrum, hvor alt udenom er sort borders. Min opløsning i windows xp er 1024x768. Jeg har prøvet alt, synes jeg. Både at skifte opløsning, skifte skærmtypen, (kører nu plug and play i stedet for digital flat panel), og installeret forskellige drivers - intet virker. Har også kigget i BIOS om der skulle være noget, men det er der ikke. Og heller ikke inde i spillet kan jeg finde noget. Det er som om systemet ikke strækker billedet ud. Det ser ca. sådan ud:

http://img801.imageshack.us/i/unledov.png/

Men det virker fint på en lidt nyere bærbar med xp...dog ikke en helt ny bæbar med w7.

Det er en gammel fujitsu siemens Amilo L 6820 jeg prøver at spille spillet på.

Kan I hjælpe mig?

Tak på forhånd.

/Joe
Avatar billede hustlerh Nybegynder
27. april 2011 - 09:20 #1
Ingen som kan hjælpe mig? :-/