Avatar billede svendj Nybegynder
20. april 2011 - 11:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Do until not found ... agtigt

Kære alle

Jeg har behov for en løkke, der kan

Do Until NotFound

    'Herinde redigerer jeg en tekstestreng

Loop

- og det den skal lede efter er "Ã" så jeg vil have do løkken til at fortsætte indtil der ikke er flere forekomster af à i arket, og skal nok selv finde ud af at fjerne dem efterhånden som de findes, kan nemlig ikke bruge replace all

på forhånd tak

:o]
Avatar billede natkatten Mester
20. april 2011 - 13:04 #1
Kan selvfølgelig løses vha. VBA, men hvorfor ikke blot bruge Excels indbyggede søg-og-erstat? Søg: Ã og erstat med "" (intet)?
Avatar billede svendj Nybegynder
20. april 2011 - 13:13 #2
Fordi jeg kører mac excel og den laver krakkemut i æ,ø & å fra pc-filer og derfor har jeg lavet

Private Sub ErstatTegn()

Call FindOgErstat("Ã¥", "å")
Call FindOgErstat("ø", "ø")
Call FindOgErstat("æ", "æ")  '

End Sub
Private Sub FindOgErstat(f As String, r As String)

Sheets("Data").Select
Cells.Replace What:=f, Replacement:=r, LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows,MatchCase:=False

End If

End Sub

Udfordringen er bare at æ bliver til Ã_ i vba ift æ i excel så cells.find kan ikke finde den så at sige, så nu må jeg søge istf og så strengmanipulere hver enkelt celle

- det er også derfor æ kommer til sidst i Sub erstatTegn for at undgå at fjumre med ø & å

øv

:o]
Avatar billede natkatten Mester
20. april 2011 - 13:19 #3
Sub FindogSletNoget()
Cells.Replace What:="Ã", Replacement:="", LookAt:=xlPart
End Sub
Avatar billede natkatten Mester
20. april 2011 - 13:21 #4
Så ikke dit svar - den indsatte er blot en simpel søg og erstat lavet ud fra en trimmet makro
Avatar billede svendj Nybegynder
20. april 2011 - 13:37 #5
:)
Avatar billede svendj Nybegynder
05. maj 2011 - 09:50 #6
øv