Avatar billede mindbodysoul.dk Nybegynder
18. april 2011 - 09:40 Der er 1 kommentar

winload.exe mangler eller er ødelagt...

Jeg har netop købt og installeret yousee sikkerhedspakke på min stationære Medion med windows Vista og det ser nu ud til at PC er gået ned (bemærk jeg er ikke den store computer-ørn, men håber I kan hjælpe)

denne besked kommer op;

"Windows Boot Manager

Windows kunne ikke starte. Dette kan skyldes en nylig ændring af hardware eller software. Sådan løser du problemet:

1. Indsæt installationsdisc'en med Windows, og genstart computeren.
2. Vælg indstillingen for dit sprog, og klik derefter på næste.
3. Klik på reparer computeren.

Hvis du ikke har disc'en, skal du kontakte systemadministratoren eller computerproducenten for at få hjælp.

Fil: /windows/system32/winload.xe

Status: 0xc000000f

Oplysninger: Den valgte post kunne ikke indlæses, da programmet mangler eller er beskadiget.

Enter=Fortsæt Esc=Afslut"

Det er hele beskeden. Hvis jeg klikker enter går den over i sort skærm igen, og 15 minutter efter kommer beskeden igen. Klikker jeg ESC genstarter den computeren. Mit problem er så det at jeg fik ikke en installationscd/genoprettelses cd med. Hvad gør jeg og er alt tabt på PC'en?
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. april 2011 - 19:46 #1
Hent denne følg vejledning og bboot op fra den

http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/