Avatar billede ibermann Nybegynder
13. april 2011 - 04:32 Der er 6 kommentarer

Nummer 2 skærm driller

Hej Experts

Acer stationær standard pc

Skærmkort: ATI 3200hd graphic**
Skærm primær: HP w2207h, ingen problemer.
Skærm sekundær: Samsung Syncmaster 172t, 1 sek billed også går den tilbage i sort

Syncmasteren (Nr.2 skærm)(den lille, gamle og grimme skærm) gik i sort, inden jeg købte HP'en da Syncmasteren havde de præcis samme symptomer som nu.
Jeg vil nu egentlig gerne til at bruge den som sekundær skærm. Jeg beklager den manglende faglighed, men jeg er ret overbevist om at svaret ligger og lurer lige foran næsetippen.

Skærm 2 er en ældre sag, sikkert så gamle at der ikk findes nye opdateringer. Jeg har ikk kunne finde driver til den i altfald. - Dunno.

"Udvid" skærm er sat til. Jeg kan se min mus forsvinde over i den "sorte" skærm. Trykker jeg på "source" på syncmasteren kalibrer billedet et ½ sekund og bliver sort igen. Billed af mit skrivebord samt mine musebevægelser. Dog er det kun i ½-1 sekund.

Kobler jeg hovedskærmen fra (hdmi tilsluttet) og tilslutter den gamle, kan jeg kun få 1 sekund og windows ændre så vidt jeg kan se, ikke instillinger.

Jeg tænker indstillinger eller driver, men jeg ved faktisk ikk hvordan jeg skal arbejde videre.
** Enhedhåndtering> SkræmKORT > ATI Radean 4650
  Enhedhåndtering> SkræmKORT > ATI Radeon 3200hp graphics
4650 skærmkortet er kommet til i forsøget på at opdatere driveren til Syncmasteren.

Gad godt lige det ku virker. Håber du har svaret

På forhånd tak
Avatar billede steffanhh12 Nybegynder
13. april 2011 - 08:12 #1
jeg tror det er dit skærmkort der ikke virker som den skal
Avatar billede ibermann Nybegynder
13. april 2011 - 18:43 #2
Jeg syntes det giver god mening, og jeg har netop nu for 1000 gang prøvet at opdatere Radeon skærmkortet, men for hele tiden afvide at jeg har seneste opdatering. Dog passer det ikke sammen med alle de "gratis driver opdaterings-tools jeg er stødt på i min søgen. Disse siger alle at mit kort mangler opdatering. Men støder jeg på webside mere, hvor download er gratis, dog skal man lige registere sig, og det koster.

Nogle tips?
13. april 2011 - 19:48 #3
PS: Mange af disse 3. parts "Check for opdateringer" programmer/Sider, har mest til foremål at få $$ ud af dig!!!
Avatar billede ibermann Nybegynder
13. april 2011 - 20:43 #4
Hørt hørt !

Jeg kommer til at tænke på at jeg har prøvet at plugge Syncmaster til som eneste skærm. Samme sker. 1 sek billed og så en dialogboks (boksen ser basal ud som bios eller dos) ANALOG også går den i sort.

Vil også tilføje at jeg mener at have tjekket at mit Graph kort kan levere til 2 skærme og det skulle ikk være et problem

Siden sidste kommentar har jeg opdateret en 85mb, catalyst ATl radeon, men det har ikke hjulpet.
Avatar billede ibermann Nybegynder
14. april 2011 - 13:21 #5
Endnu en updatering

Observation: Laver jeg en notesblok aflang og placerer den på begge skærme, så kan jeg svagt se at den nedeste grænse af Notesblokens vindue.

(Trykker jeg på "source" får jeg mit skrivebords picture fint frem, dog kun det ene omtalte sekund.)

Løs tanke. Mainscreen er HDMI tilsluttet, og skærm2 med vga. Har disse ting noget at sige i samspil med windows7 måske pga det er en 10 år gamle skærm ?
Avatar billede ibermann Nybegynder
23. maj 2011 - 17:00 #6
Jeg lukker den og lever med een skærm =)