Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
12. april 2011 - 22:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvorfor bliver min PDF større end hvad jeg har defineret i InDesign?

Jeg har et spørgsmål, som er lidt presserende, da jeg skal aflevere en opgave, så jeg håber, at der er venlig sjæl, som kan hjælpe :)

Jeg har lavet et WEB-dokument i InDesign i størrelsen 1300x1100 px. Her har jeg indsat nogle forskellige billeder. Jeg vil gerne have det eksporteret i den størrelsen, men ligemeget om jeg vælger Adobe PDF (Print) eller Adobe PDF (Interactive), så bliver min PDF større end de 1300x1100 og billederne på den er ikke skarpe.

Er der nogen med lidt mere erfaring end mig, som kan hjælpe?

TAK!

- Rune
Avatar billede MartinAlb Nybegynder
13. april 2011 - 11:38 #1
Kan det ikke være skæremærkerne? Derudover så er det vigtigt at du ikke skalere billederne op, til større end de er, men det ved du formentligt. Prøv at lave PDF'en i højeste opløsning.
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
27. maj 2011 - 13:23 #2
Undskyld, jeg først reagerer nu. Jeg havde slet ikke set, at der var kommet et svar. Det er dårlig stil af mig.

Tak for buddet, men jeg fandt ud af, at problemet var noget så enkelt, som at den knap i min PDF-viwer, som burde zoome til en størrelse på 100 % ikke fungerede som jeg troede den ville. I stedet skulle jeg højreklikke og trykke på "Actual Size", derefter blev det hele skarpt :)

Ellers tak for responsen og undskyld den manglende herfra.