Avatar billede Slettet bruger
08. april 2011 - 10:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Outlook sletter sendt post

Outlook 2007 er indstillet til at gemme sendte meddelelser i mappen sendt post. Det gør den også rigtig fint, men dagen efter er mappen tom. Ingen registrering overhovedet af sendte mails.
Hvad har jeg overset?? - eller er der en anden grund??
Avatar billede lx2ba Novice
08. april 2011 - 17:05 #1
Mon ikke det skyldes, at du har et hak i boksen: "Meddelelser udløber efter [antal] dage" og at der står "1" i boksen?
Du finder denne indstilling i:
Funktioner -> Indstillinger -> Faneblad Indstillinger -> [E-mail indstillinger] -> [Avancerede e-mail-indstillinger]
Jeg synes, at det ville være værd at checke dette  :<)
Avatar billede lx2ba Novice
08. april 2011 - 17:07 #2
I [Avancerede e-mail-indstillinger] finder du den omtalte indstilling i den nederste tredjedel af "vinduet"
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2011 - 17:54 #3
Desværre - der er ikke noget flueben i boksen. Jeg har været indstillingerne igennem på kryds og tværs og der skulle ikke være nogen grund til at den tér sig, som den gør.
Der er heller ikke markeret, at Outlook skal tømme mappen slettet post ved afslutningen - det gør den også.

Som nødløsning videresender jeg alle indgående mails og en kopi af sendte mails til min gmail - det er irriterende men desværre nødvendigt.
Avatar billede lx2ba Novice
13. april 2011 - 21:24 #4
Ja, det er da ærgerligt ,>(
Tror du ikke, at du enten skulle forsøge en reparation, - eller hvis det heller ikke hjælper, - en geninstallation.
Det er da uholdbart at skulle køre sådan en procedure ;<(
I den yderste konsekvens, hvis det ikke ville lykkes, så ville jeg nok forsøge mig med Mozilla Thunderbird, jeg synes, at man har hørt om mange tilfredse brugere ;<)
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2011 - 21:50 #5
Det er faktisk temmelig mystisk. Jeg har installeret Outlook hos en god bekendt og hans kæreste - på hver deres bærbare, og problemet er det samme på BEGGE bærbare. Der er anvendt 2 skiver med hver sin licens, og vi har prøvet reparation - og det gav heller ikke nogen løsning.
Min bekendt er overbevist om, at den tidligere beboer af huset går igen om natten og sletter mails :-)

Privat bruger jeg selv Thunderbird kombineret med Open Office på en Win7 pc. Eneste problem i den forbindelse var adressekartoteket, som jeg ikke kunne flytte til Thunderbird, men bortset fra det kunne jeg ikke drømme om at gå tilbage til MS Office igen.
Avatar billede lx2ba Novice
13. april 2011 - 22:26 #6
Ja, det er da godt nok mystisk!
Det lader så til, at mit forslag om evt. at gå over til Thunderbird er blevet vel modtaget  ;<D
Nå, jeg tror ikke, at jeg har andre forslag til dig, så jeg forlader nu tråden!
Det var hyggeligt at møde dig!
Birger
Avatar billede lx2ba Novice
17. april 2011 - 22:19 #7
Hej! - Husk lige at lægge et svar selv!
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2011 - 20:29 #8
Tja. Outlooks veje er uransagelige - må nok opgive og skifte.