Avatar billede gylling Juniormester
06. april 2011 - 17:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udregning af afstand mellem to adresse

Hej

Jeg ved godt at det er måske ikke lige det rette sted at spørger. Men jeg har en database som inderholder adresse. Nu vel jeg gerne kinne regne ud hvorlangt der er mellem nogle udvalgt adresser. Er der nogen der har kendskab til noget software der kan det uden at skulle taste adresser ind.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2011 - 18:47 #1
http://briancray.com/tests/drivingdistance/index.html

som er beskrevet her:
http://briancray.com/2009/06/23/calculate-driving-distance-google-maps-api/

Virker tilsyneladende når man skriver danske adresser - prøvede med:

adresse1=solitude 1,2200
adresse2=provstevej 18,2400

Spørgsmåler her så: hvordan får man lettest resultat på data form og  hvordan laver man requestet automatisk

Måske kan form requestet, med den rette info, sendes via wget og så er der 'bare' lidt processering af den returnere fil for at udtrække afstenden.
Avatar billede gylling Juniormester
07. april 2011 - 06:57 #2
->brugerekspert

se ud til at virke med to adresser men har behov for at kunne beregne op til 8 adreser.
Avatar billede Hanne-B Nybegynder
14. april 2011 - 11:44 #3
http://www.batchgeo.com/da/
Måske kan du bruge deres løsning :-)
Avatar billede gylling Juniormester
15. april 2011 - 10:17 #4
-> Hanne-B

Jeg været inde og kikke. jeg kan se adresser på kort men mangler afstand i km.
Avatar billede Hanne-B Nybegynder
19. april 2011 - 13:46 #5
Hej.
Jeg har været inde og kigge på det. Under punkt 2 avanceret kan man sætte flueben i angiv afstand i mil eller km. Alle afstande udregnes i lige linje mellem første adresse og alle øvrige adresser.
Antal km kommer til at stå nederst på kortet.
mvh
Hanne
Avatar billede gylling Juniormester
21. april 2011 - 11:05 #6
->Hanne

Smart men ikke det jeg skal bruge. Har brug for at kunne beregne afstand i kørt km.
Har ca 2500 tur hvor jeg skal regne kørt km ud.

Jens
Avatar billede gylling Juniormester
27. maj 2011 - 22:55 #7
Lukker har fundet et firma der kan lever en løsning modbetaling