Avatar billede molet Nybegynder
05. april 2011 - 23:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Højrestilling af tal, flettet fra Excel

Jeg har behov for at højrestille en række af tal af forskellig længde, der er flettet fra Excel. Er det muligt.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
05. april 2011 - 23:34 #1
Ja, det er absolut muligt. For at give dig præcis hjælp må du fortælle, hvilken version af Word, du bruger og forklare lidt mere om, hvor/hvordan tallene indsættes (i en tabel? et tal pr. afsnit? står der anden tekst på samme linje som et tal? eller???)

I korte træk er mulighederne:
Højrestilling af afsnit (genvej Ctrl+R), evt. i en tabel
Brug af højre-tabulator
Avatar billede molet Nybegynder
06. april 2011 - 01:24 #2
Jeg har Word 2010 Home and Student

Som det er sat op:
Forrige aflæsning  <<FAflæs>>  kWh
Seneste aflæsning  <<SAflæs>>  kWh
Forbrug            <<Forbrug>> kWh

Kan se således ud:
Forrige aflæsning  123,4  kWh
Seneste aflæsning  1000,8 kWh
Forbrug            877,4  kWh

Skulle gerne se således ud:
Forrige aflæsning  123,4 kWh
Seneste aflæsning  1000,8 kWh
Forbrug            877,4 kWh
Avatar billede molet Nybegynder
06. april 2011 - 01:32 #3
Jeg så det ikke i Preview inden jeg sendte det.
Det væsentlige har ændret sig.
Som det ser ud står 1,1 og 8 under hinanden, med forskellig afstand til kWh.
4,8,4 skulle gerne stå under hinanden, med een space til kWh.
Jeg har brugt tabulering til kWh for at få dem til at stå på linie
under hinanden.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
06. april 2011 - 09:41 #4
Du kan f.eks. operere med 2 tabulatorer i hver linje, 1 stk. højre-tabulator på det sted, hvor højrekanten at tallene skal stå og 1 stk. højretabulator, hvor højrekanten af kWh skal stå (med højre-tabulator kan du tå kWh til at følge margen, hvis du ønsker det - eller kan du godt bruge en venstre-tabulator). Du skal så taste på Tab tasten før tallet og igen før kWh. Du kan indsætte forskellige tabulatortyper direkte på linealen (ikon til venstre i linealen giver mulighed for at skifte type) eller du kan markere teksten, højreklikke og vælge Afsnit. Klik på knappen Tabulatorer i dialogboksen. For hver tabulator, indtast ønsket position og vælg type. Klik på Sæt. Klik OK til sidst.

En anden og tit praktisk mulighed:
Sæt det hele op i en tabel uden kanter. Du kan så have kWh i en kolonne og tallene i en anden kolonne, og så kan du højrestille al tekst i begge disse kolonner (genvej: Ctrl+R).
Avatar billede molet Nybegynder
07. april 2011 - 22:49 #5
Tak Lene-Fredborg, det fungerer.
Vil du sende et svar til pointene.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
07. april 2011 - 23:02 #6
Velbekomme. Svar kommer her.