Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
03. april 2011 - 13:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Proceslinien pludselig dobbelt så tyk ...

ØV ...

Nu blev procellinien på XP Pro lige pludselig dobbelt så tyk, som sædvanligt !

Prøver ihærdigt at trække i den. Den vil gerne blive bredere - Men ikke sin sædvanlige facon.

Hvem har et godt råd ?
Avatar billede pstidsen Novice
03. april 2011 - 13:47 #1
Det kan være et program som gør at farvetemaet skifter (i hver fald i windows 7). Luk alle programmer eller genstart og så om det virker.

Du kan også prøve: H-klik på proceslinje. Er fluebenet udfor "Lås proceslinje" væk?

Screenshot ville være dejligt!!
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2011 - 13:51 #2
Du skal lige køre musen ndefra og op til hvor kanten af proceslinjen er og musepilen vel skifte til en dobbeltpil.
Når den er det, så hold venstre museknap nede og træk proceslinjen ned - herefter h-klik på proceslinjen og vælg "lås proceslinjen"
Avatar billede vejmand Juniormester
03. april 2011 - 14:02 #3
Hvis alt andet kikser, kan du lave en systemgendannelse:

Start -> alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Føjg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede pstidsen Novice
03. april 2011 - 14:34 #4
#3
Hvis alt andet kikser
!!!!

Det må være sidste udvej!
Avatar billede vejmand Juniormester
03. april 2011 - 14:40 #5
He he, jeg ynder princippet: Keep it simple.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 14:59 #6
http://windows.microsoft.com/ (...)

Jeg syntes at den systemgendannelse altid kan prøves. Ganske ufarlig og kan fortrydes bagefter.

Ingen grund til at overse den
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 15:02 #7
Avatar billede vejmand Juniormester
03. april 2011 - 15:02 #8
samsonjens >> Nemlig, det bliver ikke lettere at rette op på små ændringer, man ikke lige ved hvordan man fik lavet.......det tar ganske kort tid, og alt er som før.  :-)
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2011 - 15:05 #9
Øhh, husk nu at fortælle at en systemgendannelse OGSÅ sletter opdateringer og programmer der er langt ind, Efter det tidspunkt der stilles tilbage til.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. april 2011 - 15:09 #10
Citat fra spørgsmålet: Nu blev procellinien på XP Pro lige pludselig dobbelt så tyk, som sædvanligt !

Derfor gik jeg ud fra at det var den sidste ændring på computeren, men jo, det burde jeg ha gjort opmærksom på. Sorry....
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2011 - 15:27 #11
Sys.gendannelse er ganske fin at bruge, men problemet med sys.gendannelse, at man ikke kan sætte den 2 minutter tilbage, fra det punkt hvor man evt. fik lavet noget L*rt i den, men man skal tage enten et kontrolpunkt, eller et tidspunkt der oprettet ifm. program installationer eller et der er lavet via update / opdateringer.

Her er et kontrolpunkt at fortrække, HVIS det er det først gendannelsespunkt man har, da det er et "øjebliksbillede" og den fjerner ikke programmer/opdateringer.
Hvis derimod man skal vælge en af de andre muligheder, så skal man hente opdateringer igen eller installere program igen.
Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
04. april 2011 - 08:18 #12
Nu er det i orden - Slog Hurtig start fra.

Hvem vil have points ?
Avatar billede vejmand Juniormester
04. april 2011 - 09:28 #13
Jeg springer over...... :-)
Avatar billede haverslev Novice
04. april 2011 - 10:07 #14
Ønsker ikke points,
men hurtig start er da OK at have fremme og bruge - så synes da at du skal slå den til igen.

Hvis du h-klikker på proceslinjen og fjerner flueben i "lås proceslinjen" så har du mulighed for at trække osv. i de forskellige afsnit af proceslinjen.

Hvis f.eks den er blevet dobbelt højde pga. af hurtig start ikonerne, så find det "stiplede" sted på linjen og hold venste muse tast nede, nå pilen skifter til dobbelt pil og du kan trække afsnittet ud osv. - så du får den korrekte højde / længde igen.
Husk at låse proceslinjen igen når du er færdig :-)
Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
05. april 2011 - 07:08 #15
Tak for hjælpen ...

;-)  mvh Jørn