Avatar billede thomasahlers Nybegynder
30. juli 2001 - 22:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Photoshop 5.02 Transparent!

Kan man under redigering af billeder, vælge farver
der skal være transparente, også klippe det ud og
sætte det ind i et andet billede???
Avatar billede stigmata Nybegynder
30. juli 2001 - 23:01 #1
Du kan markere områder i billedet med enten lassoen, tryllestaven eller penneværktøjet. Dernæst kan du kopiere det ind i et andet billede, i et lag for sig. Du kan så sætte opacity/gennemsigtigheden fra 0-100. Denne funktion finder du i lag-palletten (vindows->show layers).

Håber det kan bruges...
Avatar billede prodic Mester
31. juli 2001 - 11:49 #2
Du kan ikke vælge flere farver der direkte skal være gennemsigtige. Du kan markere nogle farver, og delete dem, og derved se skak-ternene igennem.
Så er de gennemsigtige.
Gemmer du så filen som en Gif, vil de områder med skak-ternene blive gennemsigtige.

Du kan evt. lave en selection af dine farver og flytte den selection over i et andet billed, og placere selectionen og trykke på delete for at få skakternene.
Avatar billede dr_gamma Nybegynder
02. august 2001 - 05:08 #3
Klart, kravet er at du arbejder i samme fil format familie [fra psd til psd]