Avatar billede chw Nybegynder
30. marts 2011 - 12:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at gemme på share - Office 2010 Windows 7

Jeg gemmer mine word dokumenter på en NAS. Efter jeg har installeret windows 7 og office 2010 har jeg nogen gange problemer med at rette mine word dokumenter. Problemet sker hvis forbindelse til NAS'en afbrydes og en "save" bliver forsøgt. Selvom jeg derefter connecter til netværket igen og forsøger at gemme for jeg følgende fejl: "file is in use" error code 700812. Lukker jeg word og åbner dokumentet på ny for jeg nu at vide at en anden bruger har dokumentet åben (mig selv).

Burde word ikke kunne finde ud af at genetablere forbindelsen til dokumentet uden problemer?
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. marts 2011 - 22:57 #1
Det er et problem, som word har sloges med, lige så længe jeg kan huske. Den eneste måde, hvorpå du kan redde dine ændringer er, at du kopierer dit dokumentindhold over i en ny wordfil, som du herefter gemmer som et nyt dokument.
Hvis samme problem opstår på en netværksforbundet maskine, og du ikke kan få lov til at gøre hverken bue eller bæe, så er løsningen at slukke hårdt og brutalt for maskinen, så gemmer word en gendannelseskopi af dit dokument. Dette betinges dog af, at din word er indstillet med standardtindstillinger.
Næste gang du så åbner word, vil word fortælle dig, at det har gemt en sikkerhedskopi af dit sidste åbnede dokument, og om du ønsker at gendanne dette, hvilket du svarer ja til.
/ptj_11
Avatar billede chw Nybegynder
31. marts 2011 - 08:32 #2
Hej.

Tak for svaret. Jeg har også fundet ud af hvordan jeg kan gendanne filerne, men er mere interesseret i om problemet kan undgåes, men det er jo ikke sikkert det ønske kan opfyldes.
Avatar billede chw Nybegynder
28. juli 2011 - 09:33 #3
lukker sagen