Avatar billede Fergie Nybegynder
30. marts 2011 - 09:32 Der er 3 kommentarer

Word - excel objekt

Hej Eksperten,

Jeg har en lille udfordring i word. Jeg har et word dokument (model), hvor jeg har indsat en masse link til excel dokumenter. Dette fungerer 100%.

Problemet opstår når jeg vil flytte dokumentet. Dokumentet skal genbruges igen og igen og får derfor forskellige lokationer.

Pt. er både word og excel dokumenterne gemt på C:

Nu vil jeg så gerne kopiere filerne til en anden destination. Selvom jeg kopiere både excel og word filer er kæden i word til excel dokumenterne fortsat C:

Har også prøvet at kopiere hele mappen med både word og excel filer, men igen linker word dokumentet til C:

Er der nogle som kan hjælpe, således at linkene i word til excel følger med og ikke benytter den oprindelige destination??

På  forhånd tak.

Mvh
Jesper
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. marts 2011 - 14:06 #1
Prøv at se på den løsning, der er beskrevet i den lange post fra Macropod her:
http://windowssecrets.com/forums/showthread.php/102080-Relative-Paths-in-Word-Fields-(All)

Tricket består i at erstatte den faste sti i felt-koden med et FileName-felt, som automatisk kan opdateres til den korrekte sti. Tilretningen af felterne kan laves manuelt som beskrevet.

Nederst i posten kan man downloade en makro (zip-fil), som kan lave konverteringen automatisk. Jeg har lige prøvet at downloade, og jeg kan ikke udpakke zip-filen (får en fejl), så jeg ved ikke, om den er beskadiget. Man skal være oprettet som registreret bruger på siden for at downloade filen, men det er gratis.
Avatar billede Fergie Nybegynder
30. marts 2011 - 15:23 #2
Hej Lene,

Tak forsvaret. Desværre virker filen heller ikke for mig.

Jeg kan desværre ikke bruge den manuelle opdatering, da word dokumentet skal bruges af nogle forskellige ikke superbrugere i Word.

Jeg synes bare at kunne mindes, der var en smart måde at flytte dokumenterne og linksene følger med..

mvh. Jesper.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. marts 2011 - 16:21 #3
Makroen er ikke nødvendig.

Hvis du bare selv manuelt retter dine links én gang, behøver brugere ikke gøre noget. Formålet med makroen var blot at automatisere den opgave, men den er altså ikke nødvendig. Excel-filerne skal bare placeres i samme mappe som Word-dokumentet. Så vil FileName-feltet inde i felterne sørge for at generere den rigtige sti, uanset hvor dokumenterne kopieres hen.

Brugerne behøver højst at markere teksten og taste F9 for at opdatere felter, hvis felterne ikke automatisk er blevet opdateret.