Avatar billede Le-Thor Nybegynder
29. marts 2011 - 22:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Real time ændring af tabel data

Jeg er administrator på en HP som handler om world of warcraft.

Jeg har lavet en side der viser 2 lister, den første liste er over raids som vi har i vore kalender og den anden liste er over hvilke bruger som har taget en eller anden for for stilling (signet sig op eller fra) til de raids.

http://www.phpfusion.dk/forum/attachments/raid.jpg

Jeg håber at billedet beskriver hvad det er jeg vil have gjort?
Avatar billede intenz Novice
30. marts 2011 - 09:47 #1
Bestillingsopgaver koster penge. Hvad har du selv forsøgt?
Avatar billede Le-Thor Nybegynder
30. marts 2011 - 10:18 #2
Jeg har ikke selv forsøgt noget endnu, da jeg ikke lige har nogen ide til hvordan det kan gøres, og slet ikke med javascript.
Avatar billede tjens Nybegynder
30. marts 2011 - 13:06 #3
Du kan skrive alle data i en JSON-variabel, og derefter lade javascript flytte data fra variablen til den første tabel (listen over raids).

Samtidig danner du en checkbox og kobler den sammen med et felt i JSON-variablen.

Herefter løber du JSON-variablen igennem, og danner en ny JSON-variabel, hvor du kun medtager spillerne fra de markerede raids, og lader en ny javascriptfunktion læse denne variabel igennem mens den tilføjer rækker til tabel 2.

Hver gang der er en ændring i en checkbox, dannes den nederste tabel bare helt forfra.

Demo af dette koncept: http://tjens.dk/eksperten/935500/
Avatar billede Le-Thor Nybegynder
30. marts 2011 - 14:21 #4
Nu kan jeg se at du skrevet navnene ind med faste værdier, kan man lave det så den tager det fra en database?

Tabel 1 hvor chekboxene er bliver lavet ud fra et kriterie som kan være f.eks en fra og til dato.
Avatar billede tjens Nybegynder
30. marts 2011 - 14:48 #5
#4 Du har allerede et php-script som læser data fra databasen og danner de 2 tabeller som HTML.

Mit forslag er, at du ændrer dette php-script, så det skriver JSON-variablen i stedet for HTML-tabeller.

Dermed har du kun de aktuelle data i browseren, og selv om det er "faste værdier" i javascript er det jo stadig de aktuelle data fra PHP-scriptet, som for få sekunder siden blev læst fra databasen.

Håber det gav mening.
Avatar billede Le-Thor Nybegynder
30. marts 2011 - 16:03 #6
Jeg må lige prøve at lege lidt med det
Avatar billede Le-Thor Nybegynder
31. marts 2011 - 23:22 #7
Jeg har lavet en post form isteddet