Avatar billede andreasen81 Nybegynder
28. marts 2011 - 04:05 Der er 40 kommentarer

Lortet ryger snart ud af vinduet!!!

Jeg får konstant en fejl, som dukker op ned i højre hjørne. "USB-enhed ikke genkendt"

Det er fuldstændig lige gyldigt, hvad jeg gør, så dukker fejlen op. Om der er noget i USB portene eller ej, har ingen betydning.

(Standard USB-værtscontroller)
Ukendt enhed
USB\Vid_0000&Pid_0000\5&10c0727b&0&2

Jeg aner ikke mine levende råd.

Håber nogle kan hjælpe?

René
28. marts 2011 - 06:39 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2011 - 07:39 #2
det er jo muligvis en driver du bare mangler at installere

hent slimdrivers der er gratis og brug den

http://www.driverupdate.net/

m.v.h
Avatar billede andreasen81 Nybegynder
28. marts 2011 - 14:24 #3
Sorry :) XP home service pakke 3.

Alle driverer er 100% up to date.

Jeg er ved at gå helt ud af mit gode skind!!!

Håber virkelig nogle kan give den endelige løsning.

René
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2011 - 15:21 #4
hvad hedder dit bundkort

f.eks skal jeg til mit installere usb 3 driver specielt
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2011 - 16:25 #5
Fungerer din pc's enheder du bruger ellers som du vil have dem til?

Ellers skulle du vel kunne deaktivere din plageånd i enhedshåndteringen, så den lader dig være i fred.

Jeg har deaktiveret en del som jeg alligevel ikke bruger.
Porte, gammelt videokort og et gammelt modem.
Har ikke kommet over med at fjerne dem nemlig.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2011 - 16:30 #6
Du må have tilsluttet ´noget udstyr på et tidspunkt som du ikke har fået installeret, som bliver ved med at poppe op.
Prøv Usbdewiev som kigger efter disse enheder:
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Avatar billede andreasen81 Nybegynder
28. marts 2011 - 21:34 #7
Hej igen. Tak for de gode forslag.

Jeg har en Thinkpad X61 mere ved jeg ikke lige om det bundkort.

Jeg kan godt finde fejlen, men jeg kan ikke komme af med den.

USB\Vid_0000&Pid_0000\5&10c0727b&0&2
og
USB\Vid_0000&Pid_0000\5&181948bb&0&2

Disse dukker op i mit program, hvor jeg kan afinstallere disse, hvor efter de så blot dukker op igen.

Jeg har til med forsøgt at slette i reg. databasen, men de dukker op igen og igen og igen og igen. Man blir jo sindssyg!!

Håber på flere imput.

Mvh.
René
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2011 - 07:30 #8
er det denne her

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/migr-67971.html

du bør nok overveje at geninstallere dit styresystem

der er gået ged i den

menhent først alle drivere til den

er det den jeg linker til

m.v.h
Avatar billede andreasen81 Nybegynder
29. marts 2011 - 16:07 #9
Helt rigtigt, det er den der.

Jeg har haft geninstalleret windows, men det har ikke afhjulpet problemet.

Hvilken slags ged er der gået i den, kan du komme det nærmere?

Mvh.
René
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2011 - 16:41 #10
Formaterede du ved geninstallation?
#5 og #6??
Avatar billede andreasen81 Nybegynder
29. marts 2011 - 17:08 #11
Jeg formaterede hele pisset. Alt hardware køre perfekt. Jeg har program installeret som finder drivere. INTET af det virker :(

Er der ikke noget at gøre, skal den ud af vinduet?

Mvh.
René
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2011 - 17:21 #12
Ingen løsning over enhedshåndteringen?
Avatar billede andreasen81 Nybegynder
29. marts 2011 - 17:33 #13
Nej!

Jeg har tlmed forsøgt at fjerne problemet via regedit, men det dukker op igen.

Jeg er helt på bar bund...

Mvh.
René
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2011 - 17:44 #14
Når du pc er startet op må du have anmærkninger i din enhedshåndtering, da den finder noget udstyr af en eller anden art.

Ps Når man søger på fejlkoderne dukker der noget op med en Dongle. Er det noget du har brugt?
Avatar billede andreasen81 Nybegynder
29. marts 2011 - 20:10 #15
Der er ingen anmærkninger. Det eneste som dukker op i enhedshåndtering er ukendt enhed.

Jeg har haft diverse usb sticks, ekstern, plextor cd/dvd tilsluttet computeren. Disse figurere dog korrekt i enhedshåndtering.

Er det en håbløs situation jeg er havnet i?

Mvh.
René
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2011 - 08:10 #16
højreklik på den og deaktiver den
se så hvad der sker

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2011 - 08:40 #17
Er foreslået i #5, som jeg ikke har fået noget tilbagemelding på??
Avatar billede andreasen81 Nybegynder
30. marts 2011 - 13:56 #18
Det er forsøgt, men når jeg gør det, så kommer der bare en ny ukendt enhed frem.

Er det ikke en smule underligt?

Mvh.
René
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2011 - 14:36 #19
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/migr-67971.html

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-67818

har du gennemgået alle drivere herinde fra

jo det er lidt underligt og ret svært nå man ikke selv sidder ved den

kunne være en bios opdatering du skulle igennem da den styrer alt hardware men kan ikke vide det

det der er mystisk er at slimdrivers heller ikke finder noget og det kunne jo betyde et defekt bundkort

men det kan måske også være du bare skulle tage din bog der fulgte med bundkortet frem og lige gennemgå indstillingerne i bios
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2011 - 16:14 #20
Har du blutooth på så prøv at deaktivere den.
Avatar billede andreasen81 Nybegynder
30. marts 2011 - 19:18 #21
Jeg har nu en efter en haft deaktiveret usb controllere i enhedshåndtering. Jeg studsede over, at to af disse controllere hedder noget med usb2. Jeg har ladet disse stå åbne og lukkede resten. Der er 6 i alt, men jeg har jo kun 3 porte og de virker ved denne indsstilling.

Så point her.
Avatar billede andreasen81 Nybegynder
30. marts 2011 - 19:20 #22
Hmmm, den point givning bliver jeg ikke klog på!!!

Jeg vil give #5 point, men hvorn gøres det lige.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2011 - 19:25 #23
du beder den/dem du vil give point om at lægge et svar

når det/de foreligger markerer du den/dem du vil give point og accepterer - resten finder eksperten hjemmeside selv ud af
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2011 - 20:45 #24
At du kun kan SE 3 porte, betyder at de 3 andre er interne, og muligvis har "noget" tilsluttet.
- En tyverisikring f.eks.

Er det en maskine du har købt af en fyr på en parkeringsplads ?
Avatar billede andreasen81 Nybegynder
30. marts 2011 - 23:05 #25
220661, der er point til dig, smid et svar :)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2011 - 23:24 #26
svar
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2011 - 07:24 #27
hvad har du egentlig prøvcet

opgav du bare
Avatar billede andreasen81 Nybegynder
31. marts 2011 - 11:46 #28
Triste nyheder :(

Jeg skal prøve at forklare historien fra start til slut.

Pludselig en dag kom fejlen USB-enhed ikke genkendt nede i windows højre hjørne. Jeg havde mine USB-enheder tilsluttet som jeg altid havde haft. Det virkede derfor underligt, at jeg pludselig fik denne fejl. Jeg koblede alle min enheder fra og genstartede computeren for så, at windows kunne finde dem igen. Dette uden held. Så valgte jeg at sikre mig, at alle mine drivere var up to date. Dette uden held. Så slettede jeg alt USB inden i enhedshåndtering, for så at lade computeren finde dem igen. Uden held. Jeg tog strøm og batteri fra efter, at jeg havde fjernet alt USB inde i enhedshåndtering og lod den stå natten over. Uden held. Jeg downloadede et opdateringsprogram til drivere dette hjalp dog heller ingenting. Jeg gik ind i reg. edit og fjernede det som USBDeview angav som ukendt enhed. Den dukker dog blot op igen efter noget tid. En genstart er ikke nødvendig for at fejlen dukker op igen. Den er der bare pludselig.

Det sidste jeg har forsøgt var, at have nogle af usb controllerne deaktiveret. Nogle af controllerne bruges som jeg lige kan se det, til ingenting, men det aner jeg faktisk ikke noget om. De eneste jeg har aktiveret er

Intel(R) ICH8 Family USB2 Enhanced Host Controller - 283A
Intel(R) ICH8 Family USB2 Enhanced Host Controller - 2836
Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2834

Jeg har naturligvis haft alle deaktiveret og det er det eneste tidspunkt, hvor fejlen så heller ikke har været til stede. Når alt er slået fra, er der så heller ikke liv i nogle af USB portene, hvilket jo ikke går i længden :)

Den nederste controller styrer noget som hedder Thinkpad Bluetooth with Enhanced Date Rate. Resten styrer de 3 USB porte jeg har. Den ene controller den ene port og den anden controller de 2 andre.

Intel(R) ICH8 Family USB Enhanced Host Controller - 2830
Intel(R) ICH8 Family USB Enhanced Host Controller - 2831
Intel(R) ICH8 Family USB Enhanced Host Controller - 2835

er slået fra. Jeg har ingen ide om, hvad disse er til. Der sker intet, når jeg slår dem til og fra.

Det er kun USBDeview som finder noget om den ukendte enhed. Dette er:

Device name: Usb Device
Safe To Unplug: No
USB Hub: No
Device type:
Last Plug/Unplug Date: N/A
USB Class: 00
ProductID: 0000
USB Protocol: 00
Device Mfg: (Standard USB-værtscotroller)
Driver Description: Ukendt enhed
Instance ID: USB\Vid_0000&Pid_0000\5&10c0727b&0&2
Description: Ukendt enhed
Connected: No
Disable: No
Created: 31-03-2011 10:40:30
VendorID: 0000
Firmware Revision: 0.00
USB SubClass: 00
Hub/Port: Hub 0, Port 2
Device Class: USB
Driver Version: 5.1.2600.0

Jeg har selvfølgelig forsøgt, at disable denne enhed, men så har der bare dukket en anden op, som jeg ikke har kunne stille noget som helst op i mod.

Windows skriver følgende, når man trykker på fejlen meddelsen i højre hjørne.

Der er et USB ikon som hedder, USB Root Hub 2 (2 porte) så går der henholdsvis en streg til, ThinkPad Bluetooth with enhanced data rate og til, Ukendt enhed.

Jeg mener ikke at fejlen hænger sammen med bluetooth, da denne jo var slået fra ved geninstalleringen.
Det er også helt vildt besynderligt, at der ikke er en eneste fejlmelding i enhedshåntering. Det eneste som sker der er, at der registreres en ukendt enhed, men der kommer ingen fejlmeldinger. Kun den vanvittige popup nede i højre hjørne.

Jeg havde håbet på, at kunne uddele point, men jeg må trække på jeres ekspertise lidt endnu.

HVAD I ALVERDEN KAN JEG SNART FORSØGE MIG MED?

Mvh.
René
Avatar billede andreasen81 Nybegynder
31. marts 2011 - 11:53 #29
Den anden enhed som dukker op når jeg forsøger at disable den første er: USB\Vid_0000&Pid_0000\5&39a18bdd&0&2.

De kan begge være der hver for sig, men også samtidig!!! Sidstnævnte kan jeg ikke disable, hvis jeg afinstallere den, så forsvinder den anden også... Super mærkeligt!

Er mine porte kogt af mon?

Og vil en it supporter kunne køre en fejlsøgning som vil kunne finde fejlen eller vil det bare være penge lige ud af vinduet?

Mvh.
René
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2011 - 12:39 #30
kunne godt ligne en fejl på bundkortet

det sidste spørgsmål er jo ikke godt at vide

http://motherboards.mbarron.net/testing.html

har du prøvet denne pc doctor dos

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-67910
jeg vil indrømme jeg slet ikke tror på den. men for at den kunne give måske et hint - ledetråd

det er en driver den ikke vil anerkende og som sådan tror jeg også det er et "ristet" motherboard

da du geninstallerede dit styresytem fjernede du da partition c og oprettede en ny på samme størrelse i et huk
det gør jeg altid for at ikke noget skjult på harddisken sklal lave sjov med mig

prøv lige intel om den vil

http://www.intel.com/p/en_US/support/detect/?iid=dc_spotlight_dctop10

m.v.h
Avatar billede andreasen81 Nybegynder
31. marts 2011 - 14:33 #31
Hej igen

Jeg installerede det øverste link. Når jeg så starter programmet får jeg følgende blå skærm.

Efterfølgende genstart og windows siger efter alvorlig fejl og kommer med følgende

BCCode : 100000d1    BCP1 : 00020FEC    BCP2 : 000000FF    BCP3 : 00000008
BCP4 : 00000FEC    OSVer : 5_1_2600    SP : 3_0    Product : 768_1

Windows selv henviser til noget PX driver, som skulle være noget til roxio, hvilket jeg dog slet ikke har installeret noget af.

Jeg har kørt intel og det eneste den fandt var mit LAN som skulle opdateres.

Totalt mærkeligt!!!
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2011 - 15:21 #32
BCCode : 100000d1    BCP1 : 00020FEC    BCP2 : 000000FF    BCP3 : 00000008
BCP4 : 00000FEC    OSVer : 5_1_2600    SP : 3_0    Product : 768_1

jo det er sikkert noget med din graffikkort driver den ikke kan lide - derfor genstartede den

lad os prøve næste skridt og den burde i hvert fald sladre om hvad der er galt

burn in test hedder programmet

sæt en tilfældig cd i rom drev og har du diskette sæt en i

http://www.passmark.com/products/bit.htm

ellers er jeg ved at løbe tør hvis den ikke sladrer
Avatar billede andreasen81 Nybegynder
01. april 2011 - 01:39 #33
Hmm, lyder som en god plan.

Hvor får jeg fat i en loopback til mine usb porte. Gerne en side her fra DK.

Mvh.
René
Avatar billede andreasen81 Nybegynder
01. april 2011 - 13:49 #35
præcis... det må vel være måden at teste mine usb-porte på. Alle tests indtil videre viser ingen fejl overhovedet.

Derfor er jeg jo ikke meget for at skulle erkende, at fejlen ligger i hardwaren.

Men jeg kan heller ikke se, hvordan det skulle være en fejl i softwaren, da jeg jo op til flere gange har haft geninstalleret computeren.

Er der ikke flere forsøg tilbage?? :(

Mvh.
René
Avatar billede andreasen81 Nybegynder
01. april 2011 - 13:53 #36
kan et færdigt batteri, have noget at sige... Batteriet holder ikke strøm som før. Der er ingen forvarsel når det går kold. Computeren går bare i sort. Kan det have en sammenhæng? Jeg kører altid på strøm fra kontakten.

Mvh.
René
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2011 - 14:06 #37
på bærbare kan man næsten ikke skifte batteri på bundkort - dog er det muligt på nogle via prof hjælp

på almidelige pc skifter man det bare hvis man har mistanke

de koster 30 - 50 kroner kan af og til købes i 10 kroners butikker

selvfølgelig kan et dårligt batteri have indflydelse men det skulle jo kun være for at bios kan huske indstillinger ved genstart men er da ikke umuligt
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2011 - 18:58 #38
Da problmet ikke er løst ser du bare bort fra det svar jeg har lagt. Har ikke nogle bud ud over dem der er kommet desværre.
Avatar billede andreasen81 Nybegynder
01. april 2011 - 19:36 #39
Vil en prof. computerbiks kunne finde fejlen? eller kan det være at sådan en heller ikke kan finde fejlen. Nogle må da kunne finde ud af, hvad der helt konkret er fejlen. Eller er jeg bare helt solgt???

Mvh.
René
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2011 - 19:45 #40
det vil ikke kunne betale sig at sætte en prof til det

han vil tage 5-600 kr i timen måske og det skal først fejlfindes og så måske smides ud alligevel

hvis du kender en der har forstand på elektronik kunne du måske få ham til det men det skal være gratis ellers  kan det ikke betale sig

vi kommer den ikke nærmere