Avatar billede lalumy Nybegynder
24. marts 2011 - 15:26 Der er 1 kommentar

Genskabe data på ny pc efter nedbrud (C5 light 2008)

Hejsa. Jeg skal ha' overført dataer fra min gammel pc'er som, desværre er brudt ned, og over på den nye. Jeg har kunne hente en mappe fra den gamle harddisk som hedder "Microsoft Dynamics C5 2008 data". Denne har jeg så forsøgt at kopiere oveni installation på den nye pc, som beskrevet i andet indlæg, men uden held. Den forsætter med at skrive at der skal importeres et DAT-regnskab, når jeg åbner programmet. Det skal lige siges at jeg er noget af en pc mongol, så er der nogen som kunne hjælpe, så må i da gerne forsøge på 2. klasses niveau :)
På forhånd tak.
Avatar billede kurth Nybegynder
25. marts 2011 - 09:52 #1
Jeg går ud fra, at du har fået filen C5data.dat med over fra den gamle maskine.
Hvis du har lavet en standardinstallation af C5 på den nye maskine, lægger den filerne 2 forskellige steder.
Den lægger programfilerne i c:\programmer\Microsoft Dynamics C5 2008 og datafilerne i C:\ProgramData\Microsoft Dynamics C5 2008 Data.
Prøv at lave en ny mappe, hvori du lægger indholdet af begge disse mapper.
Find filen C5.ini, og åbn den med notebook. Det eneste, der skal stå i denne fil er:
;Comments Here
[C5DbSettings]
Hvis der står andet, så prøv at slette det.
Når du har gjort det, opretter du en genvej til filen C5W32.exe, og hvis du ellers har fået alle filerne med over fra den gamle maskine, skal det virke.