Avatar billede carlsensoftware Nybegynder
23. marts 2011 - 21:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke se værdien

Hej
MS SQL er ikke min stærke side.

Jeg bruger HAEdit til at lave ASP hjemmesider. Og når jeg bruger HAEdit SQL interface til at læse en MS SQL database (som nogle andre har lavet) virker det fint. ( Jeg kan se alle værdierne ).
Men når jeg selv laver kode bliver en af værdierne ikke vist. ( og det er selvfølgelig den jeg skal bruge).

HAEdit SQL Interface viser den at tabel structeren ser ca. sådan ud.

værdi1 = smallint;
værdi2 = boolean;
værdi3 = unknown_[-2] (8);

og det er selvfølgelig værdi3 jeg ikke kan spørge på eller udlæse.

Jeg ved at værdi3 indenholder en HEX værdi af mindst 8 tegn.

Hvis jeg prøver med
SELECT * FROM tabel WHERE værdi3 LIKE ( et eller andet )

får jeg kun et resultat hvis "LIKE ( et eller andet )" kun indenholder 1 tegn fx 3 selvom jeg ved at værdi3 indenholder 36.

Er der nogle som har nogle forslag til hvad jeg skal gøre.
Avatar billede Syska Mester
23. marts 2011 - 22:51 #1
Ingen ide om hvad HAEdit er, men her er hvad jeg ville undersøge.

Hvad type er værdi3 ?

har du andre typer du kan læse ud som er af samme type som værdi3 ?

Det virker lidt mærkeligt at den siger din type er: værdi3 = unknown_[-2] (8);

Og derfor går de select nok også galt pga det.

mvh
Avatar billede carlsensoftware Nybegynder
17. juni 2011 - 08:37 #2
Lukket