Avatar billede deejay1984 Novice
23. marts 2011 - 18:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Erfaringer med Zyxel USG-20W eller andre zyxel router

Hej

Jeg har købt mig en zyxel router som jeg skal bruge til vpn.
Det med vpn venter jeg lidt med for skal først have den til at virke med mit andet hardware.

Min opsætning er:

Internet > Netgear router (Yousee) > Zyxel usg-20w > QNAP TS-219P, PC mm

Problemet er nu at jeg ikke kan komme i kontakt med min QNAP fra internettet fra et andet netværk.

Jeg har rodet lidt med portforwarding som tidligere har været problemet men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det på min Zyxel router.

Jeg har forwarded min netgear til zyxel routeren på port 8080

Håber nogen har ideer og gode råd..

Med venlig hilsen

Daniel
Avatar billede dhede Nybegynder
25. marts 2011 - 10:53 #1
Så vidt jeg husker, så er der en firewall aktiveret på alle nyere Zyxel routere. Det er vigtigt at sørge for at der er en regel som tillader adgang til dit nattet netværk. Hvis du havde adgang til din NAS før at du satte din nye router ind, så er fejlen helt sikkert der. Du skal sikkert ind under et menupunkt der hedder Security og så firewall hvis jeg ikke husker helt ved siden af.
Så laver du en regel fra WAN til LAN og så acceptere de porte som du skal bruge til den LAN adresse som din qnap har.
Avatar billede deejay1984 Novice
27. marts 2011 - 18:08 #2
Jeg har prøvet på at åbne porte og åbne firewall'en men tror jeg gør det forkert - Zyxel er noget mere avanceret end hvad jeg er vant til.

Hvis vi starter helt fra bunden hvilke ting skal jeg så gør?
Avatar billede deejay1984 Novice
27. marts 2011 - 22:05 #3
Jeg fandt en manual til hvordan man laver port forwarding i en Zyxel USG. Da manualen var fulgt og jeg lavede lidt ændringer så virkede det hele med de 2 routere.

Hvis andre har det samme problem så er manualen her:

http://www.zyxel.se/upload/doc/support/usg/ZyWALL%20USG-series%20-%20NAT%20-%20Virtual%20Server.pdf

dhede - Men en del af det du sagde er også en del af det der står i manualen så hvis du vil have point så læg et svar
Avatar billede dhede Nybegynder
27. marts 2011 - 22:20 #4
Det glæder mig at du fandt ud af hvordan det skulle gøre.
Zyxel er lidt en lidt anden boldgård end andre producenter. Men det virker, når først det er sat op.

Her er mit svar :)