Avatar billede DTNikolaj Nybegynder
21. marts 2011 - 18:04 Der er 2 kommentarer

Windows Server 2008 R2 Lukker uventet Kernel-fejl

Hej Eksperter.

Jeg har installeret en Windows 2008 R2 server, desværre genstarter den uventet ca 1-2 gange i døgnet. Når serveren genstarter skyldes det ikke at serveren er belastet.

Jeg har opgraderet BIOS til den nyeste som er frigivet den 14/03/2011, uden held.

Jeg har udskiftet strømforsyningen i serveren til en 750w samt sat en APC UPS foran serveren, alt dette også uden held.

Vi mister desværre data hver gang serveren går ned og det er en meget uholdbar løsning, nogle gode ideér??

Denne fejlkode kommet frem :

Log Name:      System
Source:        Microsoft-Windows-Kernel-Power
Date:          21-03-2011 17:14:15
Event ID:      41
Task Category: (63)
Level:        Critical
Keywords:      (2)
User:          SYSTEM
Computer:      DTserver
Description:
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
Event Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
    <EventID>41</EventID>
    <Version>2</Version>
    <Level>1</Level>
    <Task>63</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2011-03-21T16:14:15.332812000Z" />
    <EventRecordID>6750</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>DTserver</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="BugcheckCode">0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
    <Data Name="SleepInProgress">false</Data>
    <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
  </EventData>
</Event>

Mvh
Nikolaj Nielsen
Avatar billede Spotgun Seniormester
21. marts 2011 - 18:34 #1
Start med at opdatere samtlige drivere. Hvis det ikke hjælper, så prøv at teste om dine RAM er defekte.

Ellers se linket herunder. Det lader til at andre har oplevet samme fejl i forbindelse med Intels C-State-Technology eller i forbindelse med overclocking:
http://www.eventid.net/display.asp?eventid=41&eventno=10602&source=Kernel-Power&phase=1

Yderligere info:
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itproperf/thread/f2102d9d-a619-4230-a1b5-c7fed0104178

http://support.microsoft.com/kb/2028504
Avatar billede DTNikolaj Nybegynder
22. marts 2011 - 11:08 #2
Jeg har desværre prøvet det du forslår, og har også læst en del om det på nettet inden dette inlæg.

Computeren er ikke overclocked, Processoren er ca 45 Grader varm så jeg tror desværre hellere ikke det er det.

Jeg tænker om det måske kan være printerdriveren, den er installeret som en netværksprinter, nogle der ved hvordan jeg fjerner / deaktivere driveren til den i win server 2008 R2 ?

Mvh
Nikolaj