Avatar billede emgive Nybegynder
21. marts 2011 - 14:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C5, datafil er overfør til ny maskine, men mangler indstillinger!

Hej.
Jeg har for nylig købt ny pc og har installeret c5 light på den nye maskine og indlæst koder osv. Ingen problemer.
Da jeg så skulle kopiere datafilen over på den nye pc, måtte jeg have hjælp fra hotline, da den ikke lå under program data som ellers beskrevet her på siden. Den blev flyttet og nu er regnskabet som det skal være.
Men jeg mangler åbenbart alle mine brugerindstillinger, fakturalayout osv. Jeg har lige lavet en ny faktura, men når jeg skal udskrive den eller bare vise den på skærmen, så kommer den med fejlen C5 invoice findes ikke. Så jeg går ud fra at jeg mangler ALLE mine indstillinger men jeg kan ikke finde mappen på den gamle pc, og var selvfølgelig ikke hurtig nok til at spotte hvor ham fra hotline fandt datafilen på den gamle pc. Men synes ikke jeg vil ofre hotline penge på det nu, hvis nogen herinde kan hjælpe mig.
Jeg håber på det bedste.
Avatar billede kgm Praktikant
21. marts 2011 - 14:48 #1
Hej Emgive

Lyder somom du skal tage fat i en som har styr på C5 vhsi du har sådan en i din omgangskreds, ellers tag fat i en forhandler i dit område... Det er det bedste du kan gøre..

Håber det lykkes..

MVH

Kenneth
Avatar billede emgive Nybegynder
21. marts 2011 - 14:57 #2
Det er jo præcis det jeg vil undgå. Det koster penge, mange penge:-)
Nej, jeg har læst flere guides herinde omkring c5 og specielt med installation på en ny maskine, så jeg prøver og ser om ikke der sidder en ekspert herinde et sted. Ellers tak for dit svar, men jeg lader den være åben et stykke tid endnu.
Mvh Eva.
Avatar billede mariaf Juniormester
21. marts 2011 - 21:39 #3
Den har næsten med sikkerhed ligger fordelt på to mapper på den gamle pc. Dels i Program Files og dels i Programdata. Hvis du ikke kan se sidstnævnte mappe, så sæt din stifinder til at vise skjuldte mapper og filer.

Mvh Maria
Avatar billede emgive Nybegynder
21. marts 2011 - 23:01 #4
Hej
Tak for dit svar. Den lå ikke i de mapper, selvom jeg havde ændret indstilling til vis skjulte filer og mapper. Jeg fandt den og fik kopieret det hele ind, så nu er alt som det plejer. Men du får pointene alligevel for hurtigt og fornuftigt svar:-)