Avatar billede simalabim Nybegynder
21. marts 2011 - 11:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bærbar - uendelig langsom

Min vens Acer Travelmate er uendelig langsom og ind imellem svigter både mus og tastatur.
Jeg har kørt Acer´s recovery flere gange nu. Nogen gange er det som om alt igen virker som det skal. Men efter at den har været slukket og tændt er den den ½ time om at starte op og intet fungerer normalt.
Den kører XP home, med 512 MB Ram og har tidligere kørt fint.
Jeg kan heldigvis bruge en usb mus på den.

Er der hjælp at hente?
Avatar billede davidx12 Nybegynder
21. marts 2011 - 12:34 #1
hvordan slukker du den? holder du knappen inde eller slukker den normalt.
Avatar billede simalabim Nybegynder
21. marts 2011 - 13:03 #2
Sidst måtte jeg bare holde knappen inde, i laaang tid. Så slukkede den til sidst.
Avatar billede crill869 Nybegynder
21. marts 2011 - 15:37 #3
Har du prøvet at køre ccleaner på maskinen og fjerne nogle af alle de program data/andre data som ikke bruges ?

En anden ting kunne være hvis du har store filer liggende på skrivebordet

http://www.piriform.com/ccleaner
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2011 - 18:19 #4
Avatar billede simalabim Nybegynder
21. marts 2011 - 19:55 #5
Der er nok ikke meget snavs på den computer mere.
Jeg har kørt Acer´s recovery med ALT+F10 flere gange.

Når alt kommer til alt, bunder det i at jeg mister kontakten med tastaturet og musen + måske anden hardware.
Når computeren lukker skriver den noget med afslutning af explorer.exe.
I bios virker tastaturet altid. Ændring af indstillinger osv.

Nu har jeg prøvet at boote fra en WinXP skive, af ældre dato.
Det gik fint og alt så ud til at virke. Jeg kunne også bevæge musen under installationen. Da jeg så kom til at vælge land, tid, osv, lige før man taster CD koden, så virkede tastaturet igen ikke.
Så nu er den helt fucked up.
Nu kan jeg sikkert ikke køre Recovery mere, da der er en ny installation oveni.
Avatar billede simalabim Nybegynder
24. marts 2011 - 14:44 #6
Åbenbart ingen hjælp at hente, så jeg lukker den selv.
Jeg går ud fra, at det er en fejl i hardwaren, ud med den.