Avatar billede pnr Nybegynder
17. marts 2011 - 20:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SSD til MacBook Pro 2010

Jeg skal have fundet en SSD disk til min Macbook Pro 2010, men jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal vælge. Den skal min være 240 GB, jeg er også lidt i tvivl om min Macbook understøtter Sata III?

Hvad kan i anbefale?

På forhånd mange tak for hjælpen!!
Avatar billede Progu Nybegynder
18. marts 2011 - 09:54 #1
Hej Pnr.
Kan du prøve at oplyse den korrekte model på din bærbar, så kan jeg lige prøve at finde lidt oplysninger til dig.

Jeg vil lige gøre dig opmærksom på at en 240GB SSD er rimelig dyr fornøjelse.

Dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede pnr Nybegynder
18. marts 2011 - 10:23 #2
Hej Progu og mange tak for din kommentar :-)

Min Macbook er en Macbook Pro 17" købt i efteråret 2010, er det oplysninger nok?

Jeg er godt klar over at SSD ikke er helt billig, derfor vil jeg også rigtig gerne vælge den rigtige første gang ;-)

/Peter
Avatar billede Progu Nybegynder
18. marts 2011 - 10:47 #3
Hej Peter.
Så vidt jeg kan se, så kører din computer med SSD SATA 2 i dag.

Og alm. SSD harddiske kører SATA2, så det er jo fint.

Her f.eks. en model som passer dertil.
http://produkt-guiden.dk/product/ocz-vertex-2-120gb-25-sataii-ssd-138130

Denne disk kører jeg selv med, og er rigtig glad.
Det er dog kun en 120GB.

240GB:
http://produkt-guiden.dk/product/microstorage--25-sata-ii-240gb-mlc-ssd-121213
Leveringstid: ca. 7 dage fra bestilling.

Dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede pnr Nybegynder
18. marts 2011 - 10:57 #4
Mange tak for din kommentar! kan jeg bruge alle SSD diske med SATA2 i min MacBook, eller er der noget andet man bør være opmærksom på?

Smid gerne et svar så er der point :-)
Avatar billede Progu Nybegynder
18. marts 2011 - 11:13 #5
Hej igen Peter.
Jeg mener ikke at der skulle være nogen problemer, med at benytte andre SSD harddiske i computeren.

Vær opmærksom på at de er 2,5", SATA2, og hastigheden på dem.
Du kan sagtens komme til at købe harddiske som er langsommere end alm. harddiske, så vær lige opmærksom der.

Dbh.
Mads Hvejsel
http://produkt-guiden.dk
Avatar billede Progu Nybegynder
18. marts 2011 - 11:18 #6
Hvis du finder en harddisk på http://produkt-guiden.dk
Kan vi måske trylle lidt med prisen til dig :-)

mh @ produkt-guiden.dk
(uden mellemrum)

Dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede pnr Nybegynder
18. marts 2011 - 11:41 #7
Avatar billede Byriel87 Nybegynder
23. marts 2011 - 17:34 #8
Jeg skal også bruge en til min pro 17" 2011 model, kan du hjælpe?