Avatar billede DonTorro Nybegynder
17. marts 2011 - 13:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Textarea-fejl - Rød "fejl" streg under danske ord

Hej. Jeg støder tit ind i at mine tekst felter sætter en rød streg under de ord jeg skriver (den gør det også på eksperten.dk kan jeg se).

Hvordan ændrer jeg det?
Avatar billede majbom Novice
17. marts 2011 - 13:30 #1
tror ikke du kan gøre det i din kode, det er noget din browser gør
Avatar billede DonTorro Nybegynder
17. marts 2011 - 13:40 #2
ej hvor ærgeligt :(
Avatar billede keysersoze Guru
17. marts 2011 - 13:48 #3
du kan benytte spellcheck="false" - så vidt jeg husker er det en HTML5-feature (hvis den er godkendt) men med lidt held vil det alligevel kunne fungere for dig.
Avatar billede DonTorro Nybegynder
17. marts 2011 - 13:57 #4
Perfekt keysersoze :)
- Har kun testet i firefox, men det er MEGET bedre end ingenting :)

Du skal være velkommen til at smide et svar
Avatar billede nissen2630 Novice
17. marts 2011 - 14:08 #5
I FF kan du deaktivere dansk ordbog under tilføjelser
Avatar billede pstidsen Novice
17. marts 2011 - 15:00 #6
DonTorro? hvilken browser bruger du? Du kan ændre det i DIN browser, så det er dansk ordbog. Det er meget nyttigt
Avatar billede olebole Juniormester
17. marts 2011 - 16:29 #7
<ole>

Pas på med, hvad du bruger det til. Har du prøvet at skrive en dansk tekst, hvor du bruger programmeringstermer i Word? Det ender i et helvede af røde understregninger  :o|

Lad det i udgangspunktet være slået fra - og giv din bruger mulighed for aktivt at slå det til  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede keysersoze Guru
17. marts 2011 - 18:35 #8
svar :)
Avatar billede DonTorro Nybegynder
17. marts 2011 - 20:30 #9
olebole -> har brugt keysersoze.. er det den du mener jeg skal passe på med?
Avatar billede olebole Juniormester
17. marts 2011 - 20:47 #10
Jeg mener, at det er fint, man 'retter stile' for brugeren - men kun hvis brugeren selv ønsker det.

I 99% af alle indlæg her på Ekspertens kodesider ville det f.eks. være en pine i nakken, hvis Eksperten begyndte at understrege, hvad den ikke kan finde sproglig hoved eller hale på
Avatar billede olebole Juniormester
17. marts 2011 - 20:48 #11
At dårlig dansk også er en pine i nakken i rigtig mange indlæg, er så en helt anden ting!  *D
Avatar billede DonTorro Nybegynder
21. marts 2011 - 11:14 #12
:) okay så.. Synes bare den røde streg er vildt belastende for øjenene.. Så den forbliver fjernet fra min hjemmeside (indtil videre)

Mange tak for svarene :)

Lukker og slukker