Avatar billede leif1 Nybegynder
17. marts 2011 - 08:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Overskrift og bundskrift i rapport opdelt i 3 koloner

Jeg ville godt have en toptekst og bundtekst i den fulde bredde, men selve rapporter er opdelt i 3 koloner nogen gode råd til hvordan jeg lave det
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. marts 2011 - 08:24 #1
Pageheader og Pagefooter - det plejer at virke selv om detaljesektionen er på flere kolonner
Avatar billede leif1 Nybegynder
17. marts 2011 - 08:54 #2
Desværer kan du ikke lave overskriften bredére end den enkeltet sektion
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2011 - 08:55 #3
Du er nok nød til at gøre det med en underrapport!~)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. marts 2011 - 17:02 #4
Hvis du mener en enkelt overskrift der fylder hele siden, så er der pageheader/pagefooter (sidehoved/sidefod hedder det vist på dansk)
Det virker meget fint og jeg bruger det til dagligt i nogle rapporter.

Hvis det til gengæld drejer sig om at gentage overskrift for dine kolonner, så er det straks en anden sag. Men det kan også laves.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. marts 2011 - 17:43 #5
Hvis du smider en mail til mig på

oz8hp  snabela  hotmail  punktum  com

så skal jeg sende dig en 2007 database der viser begge muligheder.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
18. marts 2011 - 08:52 #6
Databasen er sendt.

Fidusen i at kunne lave den samme overskrift for hver kolonne er at man laver et ekstra felt f.eks. i forespørgslen som rapporten bygger på som har den samme værdi for alle records f.eks. kan man skrive Gruppering: 1
I rapporten laver man så en grupering på dette felt og sætte sine overskrifter i gruppeheaderen.
Resten er kun justeringer.
Avatar billede leif1 Nybegynder
18. marts 2011 - 13:26 #7
Hej Hugo

Tak for hjælpen  send lige et svar
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
18. marts 2011 - 13:31 #8
Et svar :-)

Er der andre der skal se databasen så er det en mail til ovenstående adresse.