Avatar billede MoccaDkz Nybegynder
16. marts 2011 - 19:46 Der er 6 kommentarer

hjælp til en form for sms service som dr1

Hej eksperten.
Jeg har et spørgsmål om: kan man lave en form for sms service, hvor man kan deltage i konkurrencer (lidt som dr1 til 1212. Hvis i kan give mig svaret og f.eks sende et link.

På forhånd tak :)
Avatar billede Nimras Nybegynder
16. marts 2011 - 20:57 #1
DR1 samarbejder lige som næsten alle andre med Unwire omkring sådanne service.

Skulle du lave din egen kræver det jo både serveren men også et nummer de kan sende til.

Disse 4 cifret nummer er noget du så skal aftale med en Mobil udbyder om at få tildelt også derefter henvise til din server.

Men søgte bare lidt hurtigt og der er mange gode linkts på google hvis du søger efter hvordan man sætter en SMS service op, søgning lavet på engelsk dog.
Avatar billede MoccaDkz Nybegynder
16. marts 2011 - 21:55 #2
Kan du sende et link til en guide?
Og kan man som dr1 også tage penge for det?
Avatar billede Nimras Nybegynder
17. marts 2011 - 11:20 #3
Jeg har desværrer ingen guides.

Men vil da gerne se om jeg kan finde en til dig.

Omkring penge i teorien kan du men det kræver vist at den service du tilbyder er lovlig, har betydning osv. hvis du forstår hvad jeg mener?
Avatar billede MoccaDkz Nybegynder
17. marts 2011 - 17:02 #4
Okay.
Men det er bare til noget småt. Altså til køb af ting der maks koster 50 kr
Avatar billede mixeren Nybegynder
18. marts 2011 - 03:54 #5
Som Nimras siger benyt www.unwire.dk
Hos dem køber du nummer og gateway og det er sådan set også hos dem du skal have den guide du efterlyser. Unwire står for diverse mht sms delen du skal så ud fra deres anvisninger programere din webside eller hvad du nu skal bruge til at håndtere servicesen.

Vær klar over at der går en del ben arbejde, i form af tid til programering og forståelse af priser, regler osv. Der ud over skal der smides en del penge til gateway, nummer osv. før du begynder at se en indtægt. Og den indtægt er temelig lille i forhold til den pris du sætter på de dyre sms'er dine kunder/brugere skal betale. Teleselskaberne skal nemlig have deres bid af kagen og de har en temelig stor mund. :-)
Avatar billede mixeren Nybegynder
18. marts 2011 - 04:14 #6
Faldt lige over www.cpsms.dk de har lidt mere info om hvordan det virker på deres side. Se f.eks. https://www.cpsms.dk/files/api.pdf
Det er noget i den stil du skal lave for at kunne sende en sms via deres gateway. De har så vist ikke mulighed for at modtage sms'er, men teknikken er lidt den samme.