Avatar billede jravn Nybegynder
16. marts 2011 - 10:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Java script går i stå ved forsøg på log in på Codan hjemmeside

Hej, jeg har et problem med at logge ind på Codan forsikrings hjemmeside, kaldet "Mit Codan". Jeg kører IE8 og har XP SP3, jeg har opdateret til den seneste Java Standard Edition 6 update 24.

Jeg har ikke meget forstand på det, men det foregår på en https side og siden indlæses godt nok, men når java scriptet startes sker der ikke noget ud over java ikonet fremkommer nede på status linjen, og enkelte gange fremkommer der også et java indlæsnings ikon på hvor selve scriptet skal være, men CPU går på 100% og bliver der. Jeg kan se i job listen at det er IE der sluger det hele.

Java fungerer godt nok ellers, ingen problemer med f.eks. NemId.

Jeg har prøvet at få "reset" min konto hos Codan, men det hjalp ikke. Jeg har prøvet at eksportere log in nøglen til en anden PC, og her var der ingen problemer.

Jeg tror at jeg måske skal finde og slette gamle lagrede i forbindelse med denne side, men vil helst ikke slette alle andre cookies eller data i registreringsbasen.

Hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2011 - 10:30 #1
i windows: kontrolpanel har du en 'java 32 bit'
åbn den, og vælg 'settings' under 'temporary internet files'
klik på 'delete files...'
så tømmer du bare det cache-lager, som java har.

næste gang du bruger n3mid vil den også tage lidt længere tid, da den jo også skal hentes igen. Men det er kun en gang pr applet.
Avatar billede jravn Nybegynder
16. marts 2011 - 11:24 #2
Hej claes57. Det var desværre ikke tricket der virkede, men tak alligevel.
Avatar billede jravn Nybegynder
01. april 2011 - 21:45 #3
Efter at have ledt videre, fandt jeg ud af at min Java ikke afinstallerer de ældre udgaver ved opdatering. Dette er jeg åbenbart nødt til at gøre manuelt. Efter at have gjort det, virkede det igen.
Det skal dog nævnes at Codan har ændret deres login side, så det kan godt være at der har været en kombination af problemer.