Avatar billede amazon Nybegynder
15. marts 2011 - 11:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

at samle fornavn og efternavn i 1 celle

Jeg har et regneark med en medlemsliste hvor fornavn og efternavn står i separate celler - De skal gerne samles i 1 celle. jeg har fundet noget kode, der kan samle dem i en celle som her:
=D1&" "&E1

Og det betyder, at jeg nu har en celle med både for- og efternavn. Nu vil jeg gerne lave det så det der står i cellen rent faktisk er det der står ... uden nogen "hent fra her og der" Kan man ikke på en eller anden måde bryde lænken eller noget?

Eller måske der der en meget bedre (og mere rigtig) måde at gøre det på?
15. marts 2011 - 11:15 #1
Marker kolonnen med formlerne, der samler for- og efternavn.
Vælg Kopier
Vælg Rediger->Indsæt speciel, Værdier

Herefter kan du i princippet slette de oprindelige celler.
Avatar billede amazon Nybegynder
15. marts 2011 - 11:50 #2
Det var jo dejlig nemt! - tusind tak!