Avatar billede Dunski1973 Nybegynder
14. marts 2011 - 22:29 Der er 3 kommentarer

Programmøren er god......men designet ringe

Jeg har nogle programmører der er top gode og hurtige til at kode i asp.net, men deres "design" afdeling halter BIG time.

Jeg selv står for forretningsudviklingen dvs finder produkterne og laver udkastet til funktionaliteterne på sitet ved at "klippe-klistre" funktioner og design fra andre hjemmesider.

Resultatet er templaten.

Mit spørgsmål er nu........denne template som er lavet i power point skal gøres "web-venlig" således at jeg kan videregive en HTML template til programørerne.
Hvem tager jeg fat i til denne opgave?? Ja det lyder lidt kryptisk men jeg er forvirret mht "webdesigner" .......for jeg skal jo kun bruge én til at lave templaten i HTML og ikk andet.

Håber I kan give mig en retning.
Tak
Avatar billede Himbear Nybegynder
15. marts 2011 - 03:41 #1
Altså du har et webdesign, men det skal laves til en hjemmeside? Normalt vil en programmør jo klare det og selv om du allerede har lavet en HTML-fil i Frontpage, så vil det nok være en god idé at det bliver lavet på ny. Har du snakket med de programmører du bruger?

Jeg gør noget lignende, når jeg laver webdesigns for en programmør. Jeg laver webdesignet i Photoshop eller Illustrator og sender design-filen til programmøren.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2011 - 07:38 #2
Der kan jo være meget forskel på hvordan man arbejder, min erfaring er at nogen programmører helst selv vil skærer designet op og så lave HTML & CSS osv. dem selv og andre helst bare vil have designet når det er lavet til HTML & CSS og så implementere deres koder deri.

Jeg er selv designer og laver mest det sidste, så programmørerne kan se min mening med designet og så bare skal indsætte deres koder.
Når jeg selv koder er det på samme vis, jeg laver først opsætningen og til sidst fylder på med funktionaliteten.
Avatar billede RWTOFT Nybegynder
09. juni 2011 - 09:45 #3
Hvis man deler programmering og design op, men aftaler nogle links (f.eks. <table class="menu" />), så kan designeren vælge med CSS hvordan det skal fremstå. Dette gør også at designet kan udskiftes, uden at programmeringen skal laves om.