Avatar billede svs Nybegynder
30. juli 2001 - 14:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Filemaker søgescript

Jeg har brug for hjælp til et script der kan gøre følgende:

Udvælge alle de poster hvor værdien i feltet \"printet\" er \"nej\", proppe disse værdier ind  på et label-ark og udskrive dem. Det burde være nemt nok - men her i varmen volder det en del problemer :-)

M.v.h Søren
Avatar billede macsteen Nybegynder
30. juli 2001 - 14:49 #1
Du kan vel lave et layout hvor felterne vises til labels?
Derefter udfører du den find-funktion du beskriver. Endelig kan du i ScriptMaker lave et script der søger (med restore criteria) skifter til dit ny layout...

Hvad går galt?
Avatar billede svs Nybegynder
30. juli 2001 - 15:04 #2
Jeg kan ikke finder ud af at lave find funktionen som et script
Avatar billede macsteen Nybegynder
30. juli 2001 - 15:13 #3
Først foretager du den manuelt.
I SciptMaker under \"Sort/Find/Print\" dobbeltklikker du på \"Perform Find\" og lader krydset på \"Restore... \" være aktiveret.
Avatar billede svs Nybegynder
30. juli 2001 - 15:16 #4
Jeg er ikke interesseret i at foretage en manuel søgning - så går lidt af fidusen med brug et scipt væk. Kan man virkelig ikke via et script udvælge felter med en given værdi?
Avatar billede macsteen Nybegynder
30. juli 2001 - 15:18 #5
Jo for f....

For at lave scriptet skal du *først* lave den manuelt *en* gang.
Derefter definerer du scriptet som efterfølgende vil foretage søgning når det køres.