Avatar billede starofdk Nybegynder
13. marts 2011 - 08:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

bærbar oplader ikke

Hejsa

Min bærbare HP vil ikke oplade mere, den siger "Tilsluttet, oplader ikke"

Efterfølgende lukker den så ned og kan ikke starte noget tid igen..

Har prøvet med 2 ledninger, intet resultat.  nogen ideer?

Ingen garanti.

HP Pavilion dv9000
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2011 - 08:10 #1
Har kigget i forsskellige tråde hvor der bla tales om biosopdatering og delvis knækkede ledninger. Ser din ledning ok ud?
Avatar billede natkatten Mester
13. marts 2011 - 08:33 #2
Har selv haft bærbare HP'er igennem flere år og oplevet problemer med opladningen pga. enten "knæk" i ledningen, en defekt strømforsyning eller en dårlig tilslutning i selve pc'en.

Har du installeret programmet HP Battery Check som bl.a. kan fortælle om spændigen.
Avatar billede chiefbigchief Mester
13. marts 2011 - 09:55 #3
Måske virker dette.

Fjern lader og batteri fra Pc ok hold startknappen nede et par sekunder, isæt batteri og lader igen.

M.v.h. chiefbigchief
Avatar billede fhansen82 Mester
23. marts 2011 - 21:43 #4
Det kan være batteriet der er færdigt. Hvad sker der hvis du tager batteriet ud og isætter strømkabel?
Avatar billede N_K Nybegynder
01. juni 2011 - 18:34 #5
hej, Jeg har nøjagtig samme problem.
Har lige købt en batteri til en Fujitsu Siemens Amilo PA 1510, den lader starter med at lade op men så stopper den.

Jeg har forsøgt mig med følgende forslag men det har ikke hjulpet mig.
http://www.raymond.cc/blog/archives/2010/05/26/solution-for-laptop-battery-not-charging-when-plugged-in/

og her det infomaniac(6)  skriver:
http://www.digwin.com/plugged-in-not-charging-windows-vista-laptop

har også prøvet via enhedshåndtering at tlføje fjerne batteri, søge efter driver, intet hjælper.

Det er en gammel sag, bærbaren men fungere stadig tiptop. Jeg ved ikke om det er noget med alderen at gør.
Avatar billede starofdk Nybegynder
22. juli 2011 - 18:23 #6
kabel var defekt
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2011 - 08:16 #7
Hvad var løsningen her????
Avatar billede N_K Nybegynder
26. juli 2011 - 09:30 #8
Altså, jeg opgav med en ny batteri.
Ligemeget hvad jeg gjorde så vil den ikke oplade.

Jeg kan ikke finde linket nu, men jeg kom forbi én som nævnte at hvis man har haft sin gamle batteri i bærbaren i lang tid, så kan opladnings cellerne på motherboard tag skade!
Desværre måtte jeg nikke genkendende til at, jeg har haft den gamle batteri på i over 6 mdr.

Jeg har dog ikke fået 100% bekræftet om hvorvidt cellerne er skadet, men der var intet jeg kunne gør ud fra hvad jeg søgte som hjalp.

I og med bærbaren er en gammel sag, vil jeg ikke ofre yderligere penge på at får den undersøgt nærmere.

Nu lever jeg med den kun med adapter.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2011 - 09:38 #9
okay
Avatar billede Loop Praktikant
03. februar 2019 - 14:57 #10
Jeg har lige åbnet en helt spritny kasse med en aldrig brugt HP Pavilion og den vil heller ikke oplade batteriet!
Hvad er det for noget crap HP?
Det tyder på en generel fejl.
Hvad er den mest oplagte årsag? Ødelagt kabel allerede fra fabriksnyt?
Eller virker batterierne bare ikke når de ikke har været brugt i flere år?
Batteriet har jo aldrig været i før!
Er løsningen at købe et nyt batteri? Eller er man lige vidt fordi fejlen er i selve computeren?