Avatar billede janmansilver Nybegynder
30. juli 2001 - 13:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Digital video redigering!

Jeg skal ud og investere i et digital video redigering kort, men hvilket kort bør jeg købe?

Jeg har kigget på nogle kort fra forskellige producenter og kan ikke forstå den store prisforskel!

Jeg har bl.a. kigget på StudioDV til 920,- kr. fra Pinnacle Systems, men der står at kortet kun kan overføre video i formatet 720x480 altså NTSC. Det er jeg jo ikke ret interesseret i da vi her i Europa bruger PAL.

Er de 720x480 ikke en software begrænsning i den software der følger med StudioDV? Jeg havde tænkt mig at bruge et andet videoredigerings program og kortet burde jo understøtte firewire-standarden på 50MB/s.

Et andet interessant bud kunne være DV Action til 895,00 kr. fra Guillemot/Hercules. Dette kort kan overføre video i opløsningen 720x576, som jo er vores PAL standard.

Umiddelbart bør jeg købe DV Action fra Guillemot/Hercules, men Pinnacle Systems er jo kendt for at være en stor professionel spiller på videomarkedet. Findes er evt. noget helt tredje jeg bør kigge efter?
Avatar billede janmansilver Nybegynder
30. juli 2001 - 13:42 #1
Pinnacle Systems har også et kort der hedder miroVideo DV200. Dette kort understøtter PAL formatet, men hvorfor koster dette kort den uhyrlige sum af 4.370,- danske kr.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
30. juli 2001 - 13:56 #2
Jeg har et sæt (kort, software, og kabler) til salg......500,- kr (lægger fast...kostede 2000,- kr. da jeg vandt det for 3-4 mdr. siden  har aldig været brugt (vundet på spilnu.dk)

DV. Now.  Digital video videoredigering bestående af indstikskort med 2 porte, software (Adobe Premiere 5.1) og kabler til at forbinde Videocamera med Pc’en

Følgende er afskrevet fra pakken:

The fascinating world of DV-Editing

Have you always wanted to make more of your DV- or Digital8 tapes? DV.now lite offers you high quality DV Video editing at an affordable price. You can create fascinating movies with titles, transitions and special effects. In a few simple steps DV.now lite creates impressive results.

Prepare your video clips with FAST.forward
·    Use the capture assistant function to transfer your videoclips to hard disk.
·    With batch capturing, and without 2GB limitation.
·    Whit the storyboarding function you can comfortably create a rough edit.
·    In the sotware-based preview window you can display all of your changes.

Easy to use, creative video editing software.
·    Easy positioning of your clips in the timeline.
·    An extensive FX library, filters, animation paths and titling functions.
·    Create the finishing touch with music or comments.
·    FAST power play guarantees intelligent rendering, saving time and hard disk space.

Impress your friends and family with your film DV.now lite offers several output possibilities:
·    Output to DV-tape (DV device with DV-input required)
·    Output as MPEG-1 or Quicktime files for CDs or Internet.

Features Summary
Ports:        i.LINK (6-pin)
Audio:        4-channel 32kHz, 12 bit, (input)
        2-channel 44.1kHz 16 bit (input)
        2-channel 48 kHz, 16 bit (input and output)
Compression/codec:    DV standard compliant, compression rate 5:1 (25 Mbit/s)
        High Speed DV software codec from FAST
Platforms:        Windows 98, Windows NT 4.0
Video resolution    High quality 24-bit True Color (16.7 mill. Colors),
PAL (720x576), CCIR601 compliant to DV specifications
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
30. juli 2001 - 13:57 #3
Smid evt. en mail på eric@pedersen.mail.dk
Avatar billede fido82 Nybegynder
30. juli 2001 - 13:58 #4
de tlyder interresant, hvor kommer du fra i landet
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
30. juli 2001 - 14:01 #5
Esbjerg
Avatar billede janmansilver Nybegynder
30. juli 2001 - 21:34 #6
Jeg har på egen hånd fundet ud af at kortet fra Pinnacle Systems understøtter (PAL) i den rigtige opløsning! Så jeg tror jeg vælger det! Takker for tilbud:o)