Avatar billede tuep Nybegynder
10. marts 2011 - 22:25 Der er 3 kommentarer

Messenger og facebook er blevet overtaget

Hej Eksperter

Min datter har gentagende gange oplevet at hendes messenger og FB profil bliver hacket og overtaget. En ukendt person kan så skrive til alle hendes venner (også mens hun selv er online og hun ka selv "deltage" i samtalen). Det virker ikke at skifte password på hendes konto (hotmail)
Hendes facebook profil er ligeså blevet overtaget flere gange og personen der hacker skriver så rundt til alle hendes venner og forsøger at presse hende til at sende nøgenbilleder m.m.
Jeg har naturligvis tæsket hendes maskine igennem med div. antivirus programmer, p.t. uden held.
Sker forøvrigt fra flere forskellige PC´er.

Nogen gode forslag?
Avatar billede phoenix93 Nybegynder
10. marts 2011 - 22:40 #1
Det kunne godt lyde som en tojans hest.
De bliver ofte brugt til at skabe agang til folks computer.
Hvis det skulle være noget andet kunne det også være en der har adgang til dit netværk/router.
Ved hjælp af et program som f.eks. Firesheep ville personen let kunne få brugernavn og kodeord til Facebook og messager.
For at ungå dette ville man blive nød til at ænder på passwordet til ens rounter, det er også en godt ide og sette encryption på.

Hvis i køre gemmen lan ville jeg tor det var en tojans hest og der er det næsten ikk noget at gører.

Det er også mange web broweser som ikk er sikker som f.eks. Internet Explore 6.0 og nogle af de ænder molder.

Men igen.. facebook og messager en nogler af de website og programmer der har mange sikkerheds fejl og er et stort target for internet hacker.
Avatar billede f-arn Guru
11. marts 2011 - 05:59 #2
Jeg har naturligvis tæsket hendes maskine igennem med div. antivirus programmer, p.t. uden held.

Hvilke?

------

Hent "Malwarebytes' Anti-Malware" her

eller her

Installer og start programmet, klik på fanen opdater, klik Tjek for opdatering, lav "Hurtig skan" under fanebladet "skanner"
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind sammen med en log fra DDS som du finder her

eller her

Den laver to logs,(DDS.txt og Attach.txt) gem dem på skrivebordet og kopier indholdet af DDS.txt  herind.

OBS - DDS skal gemmes på computeren og ikke køres fra nettet.

Mht.: Vista og Windows 7 - højreklik på filen - Kør som Administrator.

NB Når du opdaterer Malwarebytes, så klik på Tjek for opdatering til den skriver at der ikke er flere opdateringer.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2011 - 08:57 #3
Gå ind i
Konto - Privat Indstillinger - og tryk nederst i venstre hjørne hvor der står

Rediger dine indstillinger for brug af applikationer, spil og websites.

Under Applikationer, du bruger skal du trykke

Stop alle platformsapplikationer. Tryk vælg alt og derefter Deaktiver platform

Nu kan igen tredjepart Applikationer få adgang til din konto