Avatar billede uhauha Nybegynder
10. marts 2011 - 12:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lookup af navne

Jeg har en række celler som indeholder initialer:

A1 HNG, FGK, MNÆ
A2 -
A3 HNG

der kan være et vilkårligt antal initialer i en celle.

I et andet ark har jeg to kolonner med hhv. initialer og for- og efter-navn fx.:

kol1 kol2
HNG  Henning Geertsen
DHN  Drusse Nielsen
MNÆ  Mette Nete Ælling
FGK  Flemming Krog
UHK  Uldur Kraznct

i en række celler ( fx.B1 til B3) vil jeg gerne have skrevet for- og efternavn fx:

B1 Henning Geertsen
  Flemming Krog
  Mette Nete Ælling
B2 -
B3 Henning Geertsen

kan du hjælpe ?
Avatar billede uhauha Nybegynder
10. marts 2011 - 13:07 #1
Lookup kan jeg godt få til at virke, men det er problem når der er flere værdier i een cell adskilt af komma
10. marts 2011 - 23:58 #2
Jeg kan godt forstå, at du har problemer - Lookup kan ikke løse den opgave.

Jeg har lavet en lille funktion, som kan gøre det for dig... resultatet kan du jo selv vurdere.

Du kan downloade en demo for spørgsmål nr 933771 her http://smartoffice.dk/Tips/Eksperten/Index.asp

Løsningen består af en formel i celler B1, B2 og B3, samt noget VBA kode til at klare udregningen.
På cellerne B1-3 har jeg slået Wrap Text til.

Løsningen kan _ikke_ autojustere rækkes højde, når der kommer flere navne ind i en celle

God fornøjelse
Avatar billede uhauha Nybegynder
11. marts 2011 - 08:56 #3
jeg kan ikke lige finde selve vba koden. hvor ligger den?
Avatar billede uhauha Nybegynder
11. marts 2011 - 09:04 #4
ok jeg fandt funktion under Module1 - super!

Ved du hvorfor der optræder et "?" efter de to første navne i det røde område i dit eksempel? Og kan det fjernes?

Hvor referer du til området tblPersoner?
11. marts 2011 - 09:09 #5
tblPersoner - jeg har navngivet området med initialer tblPersoner, det er istedet for at skrive F4:G9, du bestemmer helt selv, hvordan du vil gøre det - jeg elsker navngivne celler/områder

Jeg har ikke nogle spørgsmåltegn... prøv at editere i cellen med F2 og tryk enter - så genberegnes...
11. marts 2011 - 09:20 #6
hvilken version af Excel bruger du 2010, 2007 eller 2003 ?
Avatar billede uhauha Nybegynder
11. marts 2011 - 11:24 #7
jeg har fundet ud af af ændre din kode til vbLf, så forsvinder "?"

og det virker super - skulle dog lige google lidt og ændre function til Private (ved ikke helt hvorfor)

tusinde tak for hjælpen
11. marts 2011 - 11:38 #8
private - det lyder mærkeligt
vbLf eller Chr(13) eller Chr(10) er forskellige muligheder, men som eksemplet er, så virker det fint på Office 2010 her hos mig.