Avatar billede moestergaard Nybegynder
07. marts 2011 - 11:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bedste gamer bærbar

Min søn skal købe en gamer bærbar. Han har 11.000 kr og vil bruge dem alle på en gamer bærbar fra Dell. Men jeg har det ikke så godt med Dell og tænkte om f.eks M vision ikke kunne tilbude noget lige så godt. Er der nogen der kan anbefale en god gamer bærbar med en god processert og grafikkort fra et troværdigt firma. Han spiller mange forskellige spil, men mest online skydespil som conterstrike.
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2011 - 11:57 #1
DELL maskinerne (Alienware) er bagud hardware mæssigt og derved bliver de for dyre.

Kig på f.eks på MSI / ASUS maskinerne, de har noget af det bedste indenfor grafikkort i bærebare maskiner.
Grafikkortet er alfa og omega ifm. med spil, en god processor er også af en vis betydning, men om den er dual core eller quad core er mindre betydning i den sammenhæng.
Tillige er godt med ram også vigtigt - her er det så gældene at 32bit styresytem kun kan hantere max 4 gb

Den der er bedst lige pt. er denne ASUS (17,3)
Den har det hele, Godt Class 1 grafikkort, god processor, 8Gb ram osv.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4671275

MSI med samme grafikkort, men en ringere processor og kun 4Gb ram.

Deres grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-460M.33612.0.html

MM-Vision:

Har en god processor, 8gb ram, Fuld HD, men grafikkortet er et Class 2
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700700030&gruppe=PCnotevision

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.html
Avatar billede moestergaard Nybegynder
07. marts 2011 - 12:59 #2
Mange tak for svaret. Hvad for et firma er så at fortrække?.
Andre dere har forslag til en gamer bærbar ?
Avatar billede moestergaard Nybegynder
07. marts 2011 - 19:26 #3
han vil købe en Dell Alienware M15x. Nogle der har erfaringer med den og måske et bedre forslag???
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2011 - 20:14 #4
Alienware M15x ser jo "godt" ud i de unges øjne og har da også et unikt og andeledes udseende der appalere til de unge mennesker med dens røde blinkende lys :-)

Jeg vil ikke sige at Alienwaren er et dårligt valg, Men:
Alienware M15x er i "standard" udgaven udstyret med et Nvidia Gforce GT240 grafikkort og en Core I3 -370M processor på 2,4Ghz og kun 3Gb ram - til en pris `a 9990 kr.
Hvis du så skal have samme grafikkort, processor, fuld HD skærm og 8Gbram som der er i ASUS maskinen, så ryger den i minimum 15000 kr.

Sammenlig bare forskellen i grafikkort her:
Gforce GT240M - et class 2 kort:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-240M.17654.0.html

Gforce GTX 460M. - et class 1 kort:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-460M.33612.0.html

Asusens processor er en Core I7 - dvs. det er en Quad core (4 kerner) og den er på 2,0Ghz, men den kan i turboboost køre op til 2,9Ghz såfremt der er behov for det.
(meget forenklet sagt, så har du faktisk 4 x 2,0Ghz tilrådighed eller i boost 4x2,9Ghz)
Det kan Core I3 processoren ikke, den kører fast 2,4Ghz på 2 kerner.
Avatar billede moestergaard Nybegynder
08. marts 2011 - 15:12 #5
Er der andre der har en mening om Alien m15 contra ASUS G73SW eller en anden gamer bærbar. Drenge mener han har en kammerat der synes Asus kører langsom og ikke fungere specielet godt, så han er ikke nem at diskuterer med.
Er Dell dårlige service renome stadig berettiget ??
Avatar billede haverslev Novice
08. marts 2011 - 15:50 #6
Nu er det jo ikke første gang at jeg har med bærebare maskiner at gøre, men faktisk hver dag, så du må lige få drengene til at forklare hvorfor den ASUS de snakker om evt. er langsom og ikke fungere godt (model og nr.):-)
Ved godt at vi ældre (55år)IKKE er så kloge som nutidens unge, men det er desværre "dyrt" at de blivere klogere :-)

(Ps. kan da sige at det er stort set samme hardware i der er i maskinerne, så den holder desværre ikke
F.eks en core I7 processor, om den sidder i DELL eller ASUS køre ens)

Hvis de har bestemt sig for at det skal være en DELL, så er der jo ikke mere at diskutere :-)
Avatar billede haverslev Novice
08. marts 2011 - 15:53 #7
Er Dell dårlige service renome stadig berettiget
NEJ der er ikke noget at komme efter mere, har lige haft en sag med dem ang. en Studio XPS16 - ingen problemer overhovedet.
Avatar billede moestergaard Nybegynder
08. marts 2011 - 22:54 #8
hvad med ASUS service renome, hvordan er det ?
Avatar billede haverslev Novice
09. marts 2011 - 18:29 #9
Asus har god service renome, de havde på et tidspunkt eget serviceværksted i DK, men som alle andre producenter så er de udenlandsk - men det ændre faktisk ikke noget på rep. tiden.

http://support.asus.com/repair/repair.aspx?SLanguage=en-us

http://support.asus.com/service/service.aspx?no=407&SLanguage=en-us

Anmeldelser af ASUS og DELL service/Support osv.:
http://www.trustpilot.dk/review/www.asus.dk

http://www.trustpilot.dk/review/www.dell.dk
Avatar billede moestergaard Nybegynder
13. marts 2011 - 11:41 #10
umiddelbart ser deres service ud til at være endnu dårlige end dell. Så hvad skal man som forbruger gå efter dell eller Asus
Avatar billede haverslev Novice
13. marts 2011 - 12:13 #11
Nej, de er lige gode om at have en "dårlig / god" service.

Men nu skal man jo lige have for øje, hvad der skrives i de forskellige indkælg.

Tit så forventer folk jo at få en helt ny pc, såfremt den ikke lige kan starte pga. en eller anden software fejl som de evt. selv er skyld i.
Mange brugere ser computere som en helhed og er ligeglad med at der findes software og hardvare fejl - L*rtet virker ikke og man smider den tilbage i butikken.
Butikken kan ikke andet end sende den ind til DELL eller Asus eller hvem det nu drejer sig om og efter xx antal dage kommer den tilbage hvor man f.eks har geninstalleret det hele.

I disse tilfælde er hverken DELL eller andre jo skyld i at maskinen er "defekt" - et er 100% sikkert, de er ikke intresseret i at få dårlig omtale osv. da det ses på salget.

Der bliver lavet oceaner af den slags undersøgelse, hvem er bedst f.eks set over 3 år osv. - Her er ASUS så en af de bedste, sååå:
http://www.pcworld.dk/art/11266

http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_laptop_reliability_1109.pdf