Avatar billede Larsen1608 Nybegynder
07. marts 2011 - 00:38 Der er 20 kommentarer

Min computer genstartet under opstarten

Hej derude

Jeg har nu fået et stort problem vedr. Min computer. Det er en acer aspire hvis det har nogen betydning. Men som overskriften siger, så genstartet den hele tiden når jeg tænder den. Der går måske 5-10 sekunder efter jeg tænder den, før den genstartet igen, og sådan fortsætter det bare derudad.

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men er stadigvæk sikker på hvad det er jeg skal gøre? Ved ikke om det er pga. skidt i blæseren, eller om det muligvis er fordi jeg har fået virus

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, for bruger min computer uafbrudt.
Tak på forhånd
07. marts 2011 - 07:01 #1
Velkommen til E. ...

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Bærbar ? Stationær ?

Kan du 'fange' Fejlsikker Tilstand ?
Avatar billede Larsen1608 Nybegynder
07. marts 2011 - 08:23 #2
Mange tak :) .

Men jeg kører med Windows vista, ved ikke helt hvilken version, men formoder det er det mest almindelige.
Det er en acer aspire laptop.

Har ikke helt prøvet om jeg kan fange fejlsikker tilstand, men prøver det når jeg kommer hjem
En af mine venner siger jeg skal prøve og kører fejlsikker tilstand, og derefter difratasiere den eller hvad den nu hedder?
07. marts 2011 - 10:09 #3
difratasiere -> Defragmentering...
Men det er noget vrøvl ...
Avatar billede Blandy Praktikant
07. marts 2011 - 11:12 #4
Hehe defragmentering er til at omstille de data du har på din harddisk, så de ligger i "orden", så det vil tage mindre tid at finde dem.

Men prøv at trykke f8 under opstart, og se om du ikke kan kører en systemgendannelse.
Avatar billede Larsen1608 Nybegynder
07. marts 2011 - 12:08 #5
Hej igen. Har nu været hjemme og prøvet om jeg kan komme ind i sæt det der, men det kan jeg på ingen måde, den genstarter efter 5 sekunder
07. marts 2011 - 12:57 #6
... hvor lang når den i opstarten ?
Bliver der i det hele taget startet noget Vista ?

Kan du komme i BIOS under opstarten ?

Har du evt. mulighed for at opstarte på andet Bootbar medie ?
Avatar billede Larsen1608 Nybegynder
07. marts 2011 - 13:57 #7
Kan ingenting over hovedet. Den når lige og loade i 5 sekunders ting, hvorefter den genstarter. Kan ikke nå og gå ind i de der menuer
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2011 - 16:24 #8
Det skulle vel ikke være enten model 5520 eller 7520 vel?
http://www.youtube.com/watch?v=a5rgc1phdrY
Ser det sådan ud når du starter?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2011 - 16:26 #9
Kan måske fixes på denne måde:
http://www.youtube.com/watch?v=XykI-u9mSOY
Vi havde en 7520 som havde samme fjel. Der fik vi skiftet bundkortet (sagde de) på garantien. Den var 22 mdr når det skete.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2011 - 16:41 #10
fjel=fejl
Avatar billede Larsen1608 Nybegynder
07. marts 2011 - 17:25 #11
Nej den blinker ikke eller noget. Når man tænder den starter den op og alt det, men så går der omkring 10 sekunder før, at den slukker og starter forfra.

Men det er en acer aspire 7738g
Den er omkring 1.5 år gammel

Det skal så lige siges den har nogle problemer vedr. Strømforsyninngen hvis det kan have nogen indflydelse
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2011 - 19:18 #12
Mangler der spænding på batteriet da?
Avatar billede Larsen1608 Nybegynder
07. marts 2011 - 22:56 #13
Ja det kunne godt tænkes.

Har også snakket med min onkel der er it ekspert, og han siger at der er noget i vejen med opladeren, og batteriet muligvis er stået af
Avatar billede Larsen1608 Nybegynder
08. marts 2011 - 11:34 #14
Okay nu kan jeg godt komme længere ind i computeren. Men det er lige så snart jeg begynder St starte programmer at den genstarter
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2011 - 16:12 #15
Kan prøoblemet være at den også kører varm?
Hvor gammel er den?
http://brean.dk/ (...)
Sådan kommer den til at se ud hvis man ikke gør noget.
Avatar billede Larsen1608 Nybegynder
09. marts 2011 - 15:44 #16
Det kan muligvis godt være det.  Jeg synes dog ikke selv at den er så varm igen.
Den er forresten omtrent halvlandet år gammel

Det kan muligvis godt være det med blæsseren, for har aldrig skilt den helt ad så man kunne rengøre blæseren
24. oktober 2012 - 00:05 #17
(Hvad endte denne tråd med ?)
Avatar billede Larsen1608 Nybegynder
24. oktober 2012 - 18:18 #18
Puha den er gammel den her tråd. Har købt ny computer, så det er lige meget, men tak for hjælpen. Kan ikke helt finde ud af at lukke trådene osv, sorry
24. oktober 2012 - 18:45 #19
www.eksperten.dk/faq#faq-3-5

Læg evt. selv et [svar] og så deler vi alle sammen ...
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2012 - 19:08 #20
ping