Avatar billede tonsgaard Nybegynder
30. juli 2001 - 10:40 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

billede fryser ved spil

Hej

PC\'er: asus p2s-ds rev 1.06 bios rev. 1013
      pentium III 800EB
      asus agp-v3800
      4*128 pc133 ram

Min pc\'er starter op ved en bus på 133 og kører fint, når jeg er inde i windows ligeledes hvis jeg ser film MEN når jeg trænger til at spille lidt, fryser billedet.

Hvis jeg kører bus 100, går alt fint, men det er lidt sjovere at kører med 800 end 600 Mhz samt at udnytte ramne helt.

Hvad er glat? er det grafikkortet der skal skiftes?
Avatar billede foldager Novice
30. juli 2001 - 10:44 #1
Noget tyder på at dine ram ikke er vilde med de 133 Mhz. Måske er det varmen...
Avatar billede foldager Novice
30. juli 2001 - 10:45 #2
Prøv at sætte dem til noget lidt mindre, f.eks. 125 Mhz, og se om det går bedre.
Avatar billede foldager Novice
30. juli 2001 - 10:45 #3
Jeg tror ikke det er grafikkortets skyld
Avatar billede the_email Nybegynder
30. juli 2001 - 10:48 #4
Gå ind i Kontrolpanel -> System -> Enhedshåntering -> Diskdrev, og dobbeltklik på din harddisk, klik så på fanebladet Indstillinger og sæt et flueben i boksen ved DMA, så læser harddisken ikke til dine RAM men direkte CPUen og så bliver de ikke så belastet.

TheEmail
Avatar billede tonsgaard Nybegynder
30. juli 2001 - 10:48 #5
Jeg har prøvet rammene i en anden pc\'er hvor der ikke var problemer
Avatar billede tonsgaard Nybegynder
30. juli 2001 - 10:49 #6
kører med scsi harddisk
Avatar billede foldager Novice
30. juli 2001 - 10:51 #7
God ide med DMA....
Det kan dog stadig godt være varmeudvikling. Prøv at køle maskinen (åben kabinettet til at starte med).
Avatar billede foldager Novice
30. juli 2001 - 10:52 #8
SCSI...knap så god ide med DMA..:-)
Avatar billede tonsgaard Nybegynder
30. juli 2001 - 10:53 #9
man har vel altid kabinettet åbent :-)
Avatar billede foldager Novice
30. juli 2001 - 10:56 #10
Jeg havde knas med varmen, og knaldede en bordblæser op foran et hul i fronten. Det virkede, men så lidt....nej meget dumt ud.
Men jeg fandt årsagen.
Avatar billede tonsgaard Nybegynder
30. juli 2001 - 13:03 #11
Jeg tror altså ikke varmen er et problem, da pc\'eren kører fint når jeg vil se film og til \"fornuftigt\" forbrug. Det er bare under de ski.. spil den ikke vil.
Avatar billede foldager Novice
30. juli 2001 - 13:13 #12
Hm....så er det måske grafikkortet alligevel.
Jeg havde engang et AGP-kort der var meget følsomt overfor hastigheden. Selv om man burde kunne køre 100Mhz og 33Mhz på AGP, så fik kortet lidt for meget sukker (33,3 Mhz), og det var nok til at det stod af. Det stod ikke af med det samme, men først efter et lille stykke tid, og typisk lige i starten af et spil.
Jeg satte hastigheden ned til 95/32, og fejlen var rettet. Måske der er noget lignende med dit?

En ting du altid skal prøve er at opdatere driverne til grafikkortet http://www.asus.com.tw/Products/Addon/Vga/asuse/enthusiast_drv.htm

og DirectX.
http://www.microsoft.com/directx/homeuser/downloads/default.asp

Avatar billede tonsgaard Nybegynder
30. juli 2001 - 13:47 #13
kører med directx 8.0a og har både prøvet asus og nvidia driver uden held
Avatar billede foldager Novice
30. juli 2001 - 14:00 #14
Kan du overhovedet ikke starte spillet, eller går den kold efter et lille stykke tid?
Avatar billede tonsgaard Nybegynder
30. juli 2001 - 14:25 #15
jeg kunne overhovedet ikke starte spillet. Men efter at have hente asus tweak utility til grafikkortet og sat den til den laveste indstilling, så kører indtro til spillene før den fryser. Det var grafikkortet.
Avatar billede tonsgaard Nybegynder
30. juli 2001 - 14:28 #16
Nå hvilket grafikkort skal jeg så have? Denne computer bliver brugt til server, så det behøver ikke at være et geforce3 :-)
Avatar billede vuffe Nybegynder
30. juli 2001 - 20:43 #17
tving AGP1X, evt. med Nvmax, som kan hentes fra www.tweak.dk
Avatar billede tonsgaard Nybegynder
30. juli 2001 - 22:20 #18
Foldager får 15 point pga han hjælp med isolerer problemet. vuffe får 15 point pga han løste problemet. Håber I er tilfredse :-)
Avatar billede vuffe Nybegynder
02. august 2001 - 11:10 #19
hmm.. jaja, hovedsagen er at du er tilfreds, og at problemet blev løst..