Avatar billede Frederik Nybegynder
04. marts 2011 - 19:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan åbnes porte i windows 7 64bit?

Hej.

Jeg har forsøgt at sætte en Counter-Strike Source server op på min maskine, der kører Windows 7 64 bit.

Problemet er, at der ikke er tilgang til serveren fra internettet, så det må være port 27015 der er blokeret.

Umiddelbart tror jeg at det er noget i windows 7 der gør det, da jeg før har haft cs servere kørende på både windows xp og linux maskiner, hvor jeg har åbnet de nødvendige porte både i systemet og i routeren.

Jeg har åbnet portene i min router, og jeg har forsøgt at åbne portene i Windows firewall under "Windows Firewall med avanceret sikkerhedspolitik" hvor 27015 både er tilføjet som tcp og udp i både indgående og udgående.

Og da programmet startede op første gang trykkede jeg også tilføj til at det måtte have adgang.

Jeg har internet hos Stofa, og har fået at vide, at der ikke er nogen firewall i den boks jeg har fra dem.

Så umiddelbart må det være enten i min egen netgear router som jeg altid har kunnet åbne porte i, eller i windows 7.

Har I nogle forslag til hvordan jeg løser dette problem?

Venlig hilsen
Frederik
Avatar billede Red0z Nybegynder
04. marts 2011 - 22:25 #1
Prøv at gå ind i 'Tjenester', og tryk 'Stop' på den tjeneste der hedder Windows Firewall. Og se om det så virker, har du andre anti-virus programmer eller lign. ?
Avatar billede Frederik Nybegynder
05. marts 2011 - 09:05 #2
Har lige forsøgt med at stoppe tjenesten, men på hjemmesiden http://www.canyouseeme.org/ siger den stadig at porten er blokeret...?

Jeg bruger AVG Free 2011.
Avatar billede Frederik Nybegynder
05. marts 2011 - 09:08 #3
Det underlige er, at den også siger, at port 80 er blokeret, men burde den ikke være åben nu når jeg kan gå på internettet?
Avatar billede Frederik Nybegynder
06. marts 2011 - 13:08 #4
Af en eller anden underlig grund virker det nu..

har været inde og prøve mig frem med at den selv skulle hente ip osv. og har prøvet med fast ip.

Der ud over har jeg tilføjet portene i windows firewall under ind og udgående.

Har forsøgt mig med at slå windows firewall helt fra.

Desuden har jeg genstartet flere gange, og genstartet både ruteren og modemmet fra Stofa.

Jeg skal ikke kunne sige hvad der har gjort, at det pludselig vil virke, men det gør det altså.

Nuværende opsætning:
- Porte tilføjet til windows firewall.
- Windows firewall er aktiveret.
- Porte tilføjet til router.
- Router koblet til modem - computer koblet til router.

Jeg lukker spørgsmålet her.