Avatar billede ejgil_jessen Nybegynder
03. marts 2011 - 18:27 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Når jeg starter min pc så skal jeg trykke f10 eller f2 for at komme igang?

Jeg har fået et problem med opstart af min PCer.
Under opstart stopper den ved sort skærm og så kan jeg kun komme videre ved af taste F10 eller F2?
Når jeg taster F2 så starter maskinen. Er der nogen der har et bud på hvordan jeg undgår at skulle taste F2 for at få den til at starte automatisk. Jeg har Windows 7 som styreprogram.
mvh/Ejgil
Avatar billede haverslev Novice
03. marts 2011 - 18:46 #1
Umiddelbart vil jeg sige at du skal udskifte det lille flade batteri (3V)der sidder på bundkortet.
Det har nemlig til opgave at holde på indstillingerne, når computeren er slukket
Avatar billede haverslev Novice
03. marts 2011 - 18:46 #2
03. marts 2011 - 20:04 #3
Bærbar ? Stationær ?
Avatar billede kimtheman Novice
03. marts 2011 - 22:55 #4
Og den står til at boote fra harddisk i Bios?
Avatar billede ejgil_jessen Nybegynder
04. marts 2011 - 09:48 #5
Stationær HP computer!
Avatar billede ejgil_jessen Nybegynder
04. marts 2011 - 09:49 #6
Ja, og taster jeg F10 som kører den chkdisk, men viser ingen fejl. For at starte må jeg taste F2.
Avatar billede kimtheman Novice
04. marts 2011 - 10:05 #7
Prøver da bare igen
"Og den står til at boote fra harddisk i Bios? "
Avatar billede haverslev Novice
04. marts 2011 - 11:21 #8
Tja, holder stadig på batteriet :-)
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2011 - 15:11 #9
Uhm point afgivet med ingen respons?

Hvad hjalp så ?
Avatar billede haverslev Novice
05. marts 2011 - 19:07 #10
Kunne jo være det jeg skrev, eller det er måske helt utænkeligt :-)
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2011 - 21:29 #11
Nej det er det nu ikke.

Men for at andre kan bruge tråden til noget, synes jeg da, det ligger på sin plads at man beskriver, hvis og hvordan man fik problemet løst.

Det er trosalt folk der bruger deres fritid herinde for at hjælpe, så det er vel ikke for meget forlangt.
Avatar billede haverslev Novice
05. marts 2011 - 22:06 #12
Et accepteret indlæg, kan vel gå under betegnelsen "løsningen" - det gør den da i rigtig mange af spørgsmålene :-)
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2011 - 22:16 #13
tja så din mening, ik min.
Avatar billede haverslev Novice
05. marts 2011 - 22:35 #14
Er det pointsne du vil have??
Avatar billede haverslev Novice
05. marts 2011 - 22:39 #15
Så kan vi jo lave lidt bytteri :-)
http://www.eksperten.dk/spm/931114#reply_7730286
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2011 - 22:43 #16
Nej vil bare høre hvad der virkede for ham.

Om det var din løsning eller en andens er jeg engentlig ligeglad med, vil bare gerne vide det. Også for andres skyld der måske har samme problem.
Avatar billede haverslev Novice
05. marts 2011 - 22:54 #17
Altså i bund og grund tror du ikke på den med batteriet, du er mere sikker på at det er din løsningen der er korrekt :-)

Kan dog fortælle at jeg masser af gange har været udefor at der skal skiftes batteri på folks computer, netop fordi den smider cmos informationen i slukket tilstand, da det lille flade batterei er dødt og ikke kan holde på informationerne.

Nå det nye batteri er kommet i, så skal du lige første gang en tur i Bios og acceptere ændringerne (F2 +F10) så husker den de informationer til næste gang det lille batteri dør :-)
Avatar billede kimtheman Novice
06. marts 2011 - 00:45 #18
I bund og grund forstår du åbenbart ikke hvad jeg skriver. Og lad os så stoppe den her, og håbe på ejermand af tråden, selv får lyst til at hjælpe andre der må have samme problem, og skrive hvad løsningen så var.
Slutter herfra!